כל מה שרציתם לדעת על הפלה בכדורים

כיום ישנן שתי שיטות עיקריות להפסקת הריון, השיטה המוכרת של ניתוח גרידה המתבצעת כבר שנים רבות והשיטה החדשה יחסית של הפסקת הריון תרופתית. בשנים האחרונות נשים רבות מעדיפות לבצע הפלה בכדורים בעיקר משום שמדובר בתהליך פולשני פחות לכן קל יותר מבחינה פסיכולוגית.

סקרנו עבורכם את כל המידע הרלוונטי על ביצוע הליך זה

 

השלבים המקדימים להפלה בכדורים
בשלב הראשון עלייך להיפגש עם רופא מומחה לביצוע כל הבדיקות הרפאיות הנדרשות וקבלת המידע הרלוונטי לתהליך. לאחר קבלת המידע את תחתמי על טופס הצהרה מול הרופא, בו תצהירי שאת מכירה את כל פרטי התהליך ואת מודעת לכך שעלייך להיות במעקב רפואי מרגע החתימה ועד לסוף ההליך .
לאחר החתימה מול הרופא עלייך לעבור ועדה להפסקת הריון כדי לקבל את אישורה לתהליך.
מטרתה של הוועדה היא לבחון האם ההחלטה לביצוע ההפלה היא שלך בלבד ולא הופעל עלייך לחץ משפחתי לביצוע ההפלה ואם את עומדת בקריטריונים המשפטיים הבאים:
-האישה נמצאת מתחת לגיל 17 או מעל גיל 40.
-ההיריון הוא תוצאה של יחסים אסורים כגון אונס או גילוי עריות.
-הריון מחוץ לנישואין.
-העובר עלול להיוולד בעל מום נפשי או גופני
-הריון אשר עלול לפגוע באישה בפן הגופני או הנפשי.

הוועדות מתקיימות כמעט בכל מרכז רפואי המבצע הפלות, עלייך להגיע עם תוצאות הבדיקות שביצעת, תעודת זהות ותשלום עבור הוועדה (כיום מחיר הוועדה עומד על כ300 ש"ח).

כיצד מתבצעת הפלה בכדורים?
ראשית האפשרות להפלה בכדורים ניתנת לשימוש עד שבוע 7 (49 יום איחור מהווסת האחרונה), לא ניתן לבצע תהליך זה בהריון מתקדם יותר.
את תקבלי מהרופא 3 גלולות שעלייך לבלוע, הגלולות נקראות מפיוג`ין ותפקידם לנתק את העובר מרירית הרחם על ידי פגיעה בפעולת ההורמון פרוגסטרון. בשלב זה עלייך להישאר להשגחה בבית החולים למשך כשעתיים.
לאחר לקיחת כדורים אלו עלולים להופיע תופעות לוואי הדומים לכאבי מחזור, כגון בחילות, הקאות, שלשולים, חולשה התכווצויות בבטן ודימום. כמובן ניתן לקבל תרופות לשיכוך הכאב ע"י הרופא כדי להקל על התהליך.

לאחר כיומיים תשובי לבית החולים, שם תקבלי שתי גלולות נוספות ותישארי להשגחה נוספת של 3 שעות,
הגלולות הללו יגרמו לפליטת השק העוברי, גם לאחר תהליך זה עלולים להופיע תופעות לוואי דומות להליך קודם.

השלמת התהליך
בין שבועיים לשלוש לאחר תחילת התהליך תצטרכי לשוב אל הרופא כדי לעבור בדיקת אולטרסאונד ולוודא שאין שאריות הריון בחלל הבטן. במקרה והבדיקה מראה כי עדיין יש שאריות של הריון תעברי ניתוח גרידה כדי להסיר שאריות אלו ולהשלים את התה ליך.בפועל רק אחוז קטן מאוד נאלץ לבצע את הניתוח כ-3-4%.

יתרונותיה של ההפלה בכדורים:
בניגוד לניתוח כירורגי הפסקת הריון תרופתית מתבצעת באשפוז יום ע"י מתן תרופות בלבד, התהליך אינו חודרני ולכן לא קיים חשש לזיהום בעקבותיו. אחוזי ההצלחה נעים על כ95% לכן הוא גם מומלץ על ידי רופאים רבים.
מחירה של הפלה תרופתית עומד היום על כ- 1400 ש"ח והוא זול משמעותית מניתוח גרידא משום שלא מדובר בניתוח אלה בהליך פשוט יותר. בנוסף ניתן לקבל סבסוד מקופות החולים בחלק מהמקרים.

נכתב על ידי הפורטל הרפואי להפסקת הריון בטוחה

הוסף תגובה