כפתור הפאניקה של Gmail

כמה פעמים קרה שהקלדתם הודעת אימייל ושלחתם אותה בטעות לנמען אחר מזה שהתכוונתם אליו? לרוב המשתמשים זה קרה לא אחת. לפעמים, מדובר בטעות קטנה ולא ממש מזיקה, אך לעתים הטעות הזו עלולה לגרום לעוגמת נפש לא קטנה. כך למשל, אם הרצתם בדיחה על הבוס בין העובדים ובטעות שמו של הבוס שורבב גם כן, מתוך הרגל, לרשימת הנמענים, אתם עלולים למצוא את עצמכם בצרות.

שירות חדש של גוגל מציע פתרון שיכול למנוע רבים מהמקרים המביכים האלו ולחסוך לכם כאבי ראש ודאגות – כפתור פאניקה שמאפשר לבטל את ההודעה גם לאחר שנשלחה.
איך השירות עובד?
משתמשים שיאשרו את השימוש בשירות ייגרמו להשהיה בשליחה של כל הודעה נשלחת, של חמש שניות מרגע הלחיצה על Send. במסגרת הזמן הזה, יופיע למשתמש בראש הדף קישור בשם Undo שלחיצה עליו תבטל את השליחה של ההודעה ותחזיר אותו לדף העריכה של ההודעה.
גוגל מאמינה כי חמש שניות הן זמן ארוך מספיק למניעת מרבית הטעויות שמתרחשות עקב חוסר תשומת לב לרשימת הכתובות בשורת הנמענים. יחד עם זאת, זהו פרק זמן שקצר מספיק כדי לא להפריע לעבודה השוטפת.
כדי להפעיל את השירות יש להיכנס לחשבון ב-Gmail, ללחוץ על תפריט Settings שנמצא בראש הדף ותחת הלשונית Lab לבחור בכפתור הרדיו Enable שנמצא בשורה של המנגנון המכונה "Undo Send". דרך אגב, תחת אותה לשונית (Lab) תוכלו למצוא מגוון אפשרויות מתקדמות נוספות שיכולות לשפר את חווית השימוש שלכם בשירות.

הוסף תגובה