כתום זה השחור החדש – גם הכלא הוא מקום לעלילה

בדרך כלל כשסדרות טלוויזיה או סרטים עסקו בבתי כלא ובדמויות שמאכלסות אותו, הרי שהיה מדובר בבתי כלא של גברים, אסירים. זכורה לכולנו הסדרה אוז, וסרטים כמו חומות של תקווה וכן סרטים אחרים. במובן הזה כתום זה השחור החדש, היא סדרה מיוחדת ושונה, שכן היא עוסקת באסירות ולא באסירים.

הסדרה שעלתה למסכים בשנת 2013 באתר נטפליקס, הציגה לראשונה עלילה שמתרחשת כולה בכלא של נשים בארצות הברית, והיא התבססה על הספר האוטוביוגרפי של פייפר קרמן, הדמות הראשית בסדרה, אשר סיפרה את סיפורה, שנה בכלא נשים.

כתום זה השחור החדש עלתה כאמור בשנת 2013 לאתר נטפליקס, והיא משודרת עד היום, כאשר כבר סוכם עם יוצרי הסדרה שהיא תשודר לפחות עד העונה השביעית, אם לא מעבר לכך. כל עונה בסדרה כוללת 13 פרקים, שנעים בין שעה ורבע לשעה וחצי.

העלילה של הסדרה עוסקת כאמור במספר נשים שמאכלסות את בית הכלא והקשר ביניהן. בין היתר העלילה מציגה, כיצד כל אחת מהן הגיעה לכלא, מה היא השאירה בחוץ, למה יש לחכות, וכן טיב היחסים ביניהן וכן טיב היחסים שלהן עם הסוהרים ושאר אנשי הצוות. פייפר עצמה הגיעה לכלא בעקבות הברחת סמים שהיא ביצעה עבור בת זוגתה לשעבר, אלכס, אשר גם נכנסת בשלב מסוים לכלא. זה מוביל למתח רב ביניהן, אך בסופו של דבר הן חוזרות להיות בנות זוג.

צריך לזכור, מאחר והתוכנית נוצרה על בסיס ספר אוטוביוגרפי שכתבה פייפר על שהותה במשך שנה בכלא, הרי שחלק גדול מהעלילה הוא פרי המצאתם של היוצרים ומן הסתם, מנקודה מסוימת, כבר לא קיים הקשר בין הסדרה לספר.

דמויות ושחקנים בסדרה

טיילור שילינג היא השחקנית הראשית בסדרה, היא מגלמת כאמור את פייפר. לצידה אנחנו יכולים למצוא את לורה פריפון אשר משחקת את אלכס, בת זוגה של פייפר, קייט מאלגרו משחקת את גלינה רזניקוב, אסירה רוסייה שנאשמה ברצח ויושבת בכלא כבר 12 שנה ונחשבת ל"אימא" של האסירות.

מבין אנשי הצוות בולטים במיוחד ניק סנדאו שמשחקת את ג'ו קפוטו, מנהלת הכלא, מייקל הרניי שמשחק את סם הילי סוהר ויועץ בכלא שמטפל בפייפר ועוזר לה לא מעט. בן זוגה לשעבר של פייפר אשר נוטש בעונה השלישית הוא הוא לארי בלום, אותו משחק ג'ייסון ביגס שמוכר לצעירים בזכות סדרת סרטי אמריקן פראי.

ביקורות על הסדרה

הסדרה זכתה לביקורות משבחות מאוד בזכות העובדה שהיא הציגה מבט על דמויות שאינן זוכות לחשיפה בטלוויזיה או בקולנוע, וכן בזכות עלילה משכנעת שנוגעת בלא מעט דברים שנמצאים על סדר היום האמריקאי, בין אם זה הפרטה של בתי כלא, מצבם של אסירים, אוכלוסיות חלשות ועוד.

פרט טריוויה על הסדרה

מדובר בסדרה הראשונה שחברת נטפליקס ייצרה והציגה בתור סדרת בינג'.

הוסף תגובה