לדוג פרסום באינטרנט מחוץ לרשת

השימוש באינטרנט ככלי שיווקי יוצר לפעמים חיץ בין פרסום online לפרסום offline – היכולת לשלב אותם בצורה חכמה היא המפתח לקמפיין חזק ויעיל.

הפרסום באינטרנט הפך מהילד החורג של עולם הפרסום לבן משפחה מן המניין והכח שלו רק הולך ועולה בהתמדה. במקביל לעליה בנתח הפרסום ברשת הוא גם עובר אבולוציה – אם בעבר הפרסום התבסס רובו ככולו על הבאנרים, אז היום השילוב של רשתות חברתיות ואתרי שיתוף תוכן שהביאו להתפתחותו לכיוון החברתי \ ויראלי.
היום ההפצה ברשת לא נעשית רק ע"י המותג המפרסם אלא בעיקר ע"י הגולשים עצמם. השינוי האבולוציוני הזה יצר שינוי גם בגישת הפרסום הכוללת – אם בעבר הפרסום באינטרנט היה נפרד מהפרסום בערוצי מדיה אחרים או תומך בהם בגירסת באנרים, אז היום, הפרסום נוטה לשלב את השיווק החברתי ברשת עם הפרסום החיצוני כדי להגיע לעמדת השפעה גדולה יותר מול קהל היעד והקריאייטיב חייב לקחת זאת בחשבון.
הקושי הוא ביכולת ליצור במעבר "הרמוני" בין העולם הוירטואלי לאמיתי. איך עושים את זה? יוצרים ערך אמיתי לכל מעבר כזה. למשל, יוצרים פעילות גרילה ברחוב שהתשובה עליה תהיה ברשת, או להיפך, בונים מהלך שיווקי בפייסבוק ששולח את הגולשים לבצע פעילות מחוץ לרשת, לתעד אותה ולחזור לרשת כדי להעלות את התיעוד.
לדוגמא מהלך שיווקי שנעשה בשוודיה להעלאת המודעות לשימוש בקונדומים- במסגרת הקמפיין חולקו 100,000 קונדומים ממוספרים שנתלו ע"ג פוסטרים ברחבי המדינה. כל מי שלקח קונדום התבקש לעלות לרשת ולשתף את הגולשים בסיפורו של הקונדום הממוספר שלו. גולשים בכל המדינה ניכנסו לאתר, הוסיפו סיפור משלהם וקראו סיפורים של גולשים אחרים. סוג כזה של קמפיין נקרא cross media, כלומר, השיווק כבר לא מתמקד במדיה אחת אלא בשילוב מ

הוסף תגובה