לדלקות בדרכי השתן יכולות להיות סיבות נפשיות, וחשוב לטפל בהן

זיהומים בדרכי השתן שכיחים בקרב נשים במיוחד בחורף. הרפואה המערבית מזהה את מקור הזיהום ומטפלת בו, בדרך כלל באמצעות נתינת אנטיביוטיקה והמלצה על שתייה מרובה, ללא התייחסות לסיבות הנפשיות או הגופניות למחלה או לעונת השנה. לפי הרפואה הסינית, נשים רגישות יותר לדלקות בדרכי השתן בכלל ובחורף בפרט, מאחר שיש להן פחות אנרגיה מסוג יאנג (גברית) בכליות ולכן מראש, הכליות שלהן קרות יותר מאשר אלה של הגברים. בחורף, הקרירות יכולה לחדור לכליות ולהפר את האיזון, עד ליצירת זיהומים. חשוב שנשים תהיינה מודעות יותר לתלות הזו שלנו במזג האוויר הקר בחורף, תתלבשנה חם, תאכלנה מאכלים מחממים ותפתורנה את הבעיות הרגשיות שלהן. פחדים וחששות וכן הצפה רגשית מחלישים את הכליות ודרכי-השתן. לדלקות בדרכי השתן יכולות להיות סיבות נפשיות. אנו יודעים כי הכליות נמצאות בשיא האנרגיה שלהן בחורף, ודווקא בתקופה זאת, יש לא פעם עודף חום רגשי, שנוצר כתוצאה מכך שלא פתרנו את הבעיות הרגשיות שלנו.


ישנם מצבים אחרים, בהם תהיה דלקת חמה אשר תחדור לכליות. החום הזה יגרום לבעיה הנקראת נפריטיס למיניה. הרפואה המערבית תטפל בהורדת החום ובמתן סטרואידים, בעוד הרפואה הסינית תטפל בצמחים אשר יצננו, יפנו חום ויחזקו את הכליות הנחלשות. הטיפולים הסינים ימנעו הרבה מקרים של אי-ספיקת כליות וסיבוכים אחרים.


לנשים שכבר סובלות מדלקות בדרכי השתן, העצה היא היא להיעזר בבדיקת השתן שנשלחתן אליה על ידי הרופא ולבדוק מה התוצאה של רמת ה-PH של השתן. אם השתן חומצי, מומלץ לשתות סודה לשתיה לאיזון. אם השתן יותר בסיסי, כדאי להחמיץ אותו על ידי שימוש בויטמין סי או בחמוציות. 


פרופ' משה שטרנפלד, מומחה לרפואה פנימית ולרפואה סינית


 

הוסף תגובה