להשקיע בלי להזיע – טיפים להשקעה בטוחה

אם אתם מתעניינים בשוק ההון ובהשקעות, אך חוששים מאי-וודאות, ייתכן שאופציה מתאימה עבורכם היא ההשקעה על-ידי קרן נאמנות. מדוע כך? זוהי אופציית ההשקעה המאוזנת והשקולה ביותר, כזו שאינה דורשת מכם משאבים רבים או ידוע עצום – רק בחירה שקולה ונכונה; מכאן, המסלול לתשואה נמצא לפניכם.

השקעה בקרן נאמנות

השקעה בקרן נאמנות דורשת רכישת אחוזים מנכסי הקרן, ובתמורה לכך תקבלו תשואה ביחס זהה. אין צורך להשקיע סכום מינימאלי; כל משקיע יכול להיכנס ולהפוך לחלק מהקבוצה, שהרי מגבלת מקום אינה קיימת. הדלתות פתוחות לכולם, ומלבד זאת, תוכלו לבחור תמיד מתי לעזוב. לא תיקנסו ביציאה ואין מחסומים. תוכלו לעבור תמיד לקרן נאמנות אחרות, גם עם חלק מהסכום, או לפרוש לחלוטין משוק ההון, שנאמר – כל האפשרויות פתוחות בפניכם.

השקעה סולידית ובטוחה

השקעה בקרן נאמנות מאפשרת לכם להשקיע בשוק ההון באופן סולידי ובטוח, היות שהנחת העבודה הינה תשואה מירבית עם סיכון מירבי; לשם כך, ההשקעה בקרן מבוזרת בין אפיקים שונים, ללא התמקדות מסוימת באפיק מרכזי בודד. המטרה היא להביא למצב בו ירידה דרמטית בנייר ערך מסוים, לא ישפיע ניכרות של תשואות הקרן, אך יביא למעין "מכה בכנף" ללא התרסקות האווירון. תוכלו גם לפזר את עצמכם לדעת, באמצעות פיצול ההשקעה בקרנות נאמנות שונות, ולהביא בכך להקטנה משמעותית אף יותר של הסיכון הקיים לכדי מינימום. השקעה בקרן נאמנות תאפשר לכם הנאה מהעולמות השונים וכן תניב תשואה גבוהה בסיכון מינימאלי.

בחירת הקרן הנכונה

השקעה בקרן נאמנות תהיה מוצלחת באם תבחרו נכונה בקרן המתאימה עבורכם. בכדי לעשות זאת, כדאי ראשית לעיין בתשקיף הקרן – זהו מסמך בו מפורטים אפיקי ההשקעה, מדיניות ההשקעה בקרן, גובה דמי הניהול, ופרטים אודות העומד בראש הקרן. פעולת ניהול הקרן אינו מבוצע על-ידכם, אם כי על-ידי מנהל קרן הנאמנות: איש מקצוע המתמחה בכך, ובתמורה – הוא משתכר מרווחי הקרן. מומלץ להבין עם מי את עושים עסקים, וללמוד אודות המוניטין של מנהל הקרן, ניסיונו המעדי, הצלחותיו, השכלתו וכו'. הוא אמור להיות האדם שבידיו אתם מוכנים לשים את הכסף שלכם. רק כך תוכלו להשקיע בבטחה בקרן נאמנות זו.

מה לבחור

בטרם השקעה בקרן נאמנות, יהיה עליהם להתמקד תחילה באפיק ההשקעה בו אתם מעוניינים: האם עדיף להשקיע בקרן המתמקדת בשוק ההון המקומי בעיקר, או דווקא בזה העולמי? אולי כדאי לחשוב ברצינות על קרן נאמנות המתמקדת במניות, או אולי במטבע חוץ, או דווקא באגרות חוב? העניין תלוי באופן ניכר גם בטווח ההשקעה שאתם מתירים לעצמכם, וכן ברמת הסיכון בה אתם מעוניינים. השקעה לטווח זמן ארוך וללא סיכון זה הקטע שלכם? תוכלו לבחור קרן המשקיעה במניות ספקולטיביות, כגון – הייטק וכו'. לטובת השקעה בטווח הבינוני, שקלו להשקיע בקרן נאמנות המשלב בין אגרות חוב למניות. השקעה לטווח קצר תתאים לסיכון קטן ובחירה בקרן נאמנות של אגרות חוב, ואפילו אגרות חוב ממשלתיות.

הוסף תגובה