לייב שרייבר(Isaac Liev Schreiber)

לייב שרייבר(Isaac Liev Schreiber)

 

אחד השחקנים שעושה זאת בהצלחה יתרה, הוא ליב שרייבר. מי שהחל את דרכו בקולנוע, מצא את דרכו גם בעולם התיאטרון, מככב מזה מספר שנים בסדרה ריי דונובן ועושה זאת בהצלחה רבה, כאמור.

לחובבי הקולנוע, ליב מוכר בעיקר בזכות טריולוגיית הסרטים "הצעקה" שם הוא שיחק, וכן בזכות משחקו בסרטי אקסמן. אך מלבדם, הוא שיחק בעוד שורה ארוכה של סרטים. למשל, הוא שיחק לצד דנזל וושינגטון, בגרסה המחודשת של השליח ממנצ'וריה, וכן בסרט הוריקן. הוא שיחק לצד אית'ן הוק בסרט המלט, וכן בסרט סולט לצידה של אנג'לינה ג'ולי. בשנת 2005 הוא הוציא לאקרנים הסרט הכל מואר על יחסיו עם סבו האוקריאני. בשנת 2015 הוא שיחק בסרט המצליח "ספוטלייט", ובשנת 2016 בסרט רוקי: הסיפור האמיתי. מלבד הסרטים הנ"ל, הוא נתן את קולו למספר סרטים מצוירים, כולל אי הכלבים וספיידרמן: ממד העכביש, שניהם יצאו בשנת 2018.

בזמן שהוא שיחק בקולנוע, הוא החל לשחק גם בתיאטרון, בשנת 1998 הוא שיחק בסימבלין של שייקספיר, וכעבור שנה הוא שיחק גם בהצגה המלט של שייקספיר. בשנת 2005 הוא שיחק בגלנגרי גלן רוס, על תפקיד זה הוא זכה בפרס טוני, ובשנת 2006 חזר לשחק בהצגה של שייקספיר, הפעם במחזה מקבת.

אל הטלוויזיה הוא עבר בשנת 2013, אז קיבל את התפקיד הראשי בסדרה ריי דונבן, בן למשפחה אירית, אשר נחשב למין "פיקסר" של כוכבים מפורסמים, אשר נאלץ להתמודד עם אחים אשר יש להם בעיות שונות ואבא בעייתי. את אביו בסדרה משחק השחקן ג'ון ווייט. על תפקידו בסדרה הוא קיבל מועמדות לפרס גלובוס הזהב, בקטגוריית השחקן הטוב בסדרת דרמה.

מעט על חייו

ליב נולד בסאן פרנסיסקו, קליפורניה, לאב נוצרי ממשפחה מבוססת שמקורותיה מגרמניה, צרפת ובריטניה, ואימא יהודייה ממוצא פולני ואוקראיני. בגיל שנה המשפחה עברה לקנדה, אך אחרי גירושי ההורים, הוא חזר לארצות הברית להתגורר עם אימו בניו יורק. לליב ארבעה אחרים ואחיות למחצה. הוא למד בבית הספר ייל לדרמה, וכן באקדמיה המלכותית לאומנות הדרמה בלונדון.

הוא היה נשוי לשחקנית נעמי ווטס ולשניהם שני ילדים. בספטמבר 2016 הם החליטו להיפרד. במהלך השנים כשחקן, הוא פעל רבות לשימור השפה והתרבות היהודית ואף זכה על כך בפרס בשנת 2016. בראיונות שונים בשנים האחרונות, הוא יצא בפומבי כנגד קריאות החרם כנגד מדינת ישראל.

הוסף תגובה