לימודי רפואה ברוסיה

לימודי רפואה ברוסיה, כמו גם לימודים בחו"ל בכלל, תפסו תאוצה בשנים האחרונות לאור הקושי להתקבל לחלק מהמקצועות והפקולטות באוניברסיטאות בישראל, ולאור המחירים הגבוהים של המוסדות השונים.

המדע והטכנולוגיה פורחים ברוסיה כבר החל מתקופת ההשכלה במאה ה-18, כאשר הוקמה אוניברסיטת מוסקבה. במאות ה-19 וה-20 טיפחה האומה הרוסית מספר גדול של מדענים וממציאים מוערכים וידועים. היום לרוסיה יש מערכת חינוך חינם לכל אזרחיה וזכות זו מעוגנת בחוקתה. בשל הדגש שניתן בחינוך הרוסי על מדע וטכנולוגיה, המחקר הרפואי, מתמטי ומדעי של המדינה מדורג בין הגבוהים בעולם.
אם כך, אין זה מפתיע כי בשנים האחרונות עולה הביקוש ללימודי רפואה ברוסיה בקרב הסטודנטים הזרים וזאת במקביל לעלייה ברמת לימודי הרפואה ברוסיה.
תנאי קבלה ללימודי רפואה ברוסיה
אחד היתרונות של לימודי רפואה ברוסיה הוא העובדה שתנאי הקבלה לאוניברסיטאות לרוב לא מצריכים בחינות כניסה.
למעשה, האוניברסיטאות דורשות תעודת בגרות מלאה עם ציונים גבוהים במקצועות הביולוגיה, כימיה ופיזיקה. כמו כן, למרות שניתן ללמוד באנגלית, על הסטודנטים הזרים להפגין ידע ברוסית או להשתתף בקורס ייחודי שבו נלמדים יסודות הרפואה במקביל לשפה הרוסית.
אוניברסיטאות ללימודי רפואה ברוסיה בשפה האנגלית
כמו ברוב האוניברסיטאות באירופה, לימודי הרפואה ברוסיה נמשכים 6 שנים. לימודי רפואת שיניים נמשכים 5 שנים ואילו רוקחות, 3 שנים.
קיימות שתי אוניברסיטאות עיקריות המאפשרות לסטודנטים זרים ללמוד רפואה ברוסיה באנגלית. אוניברסיטת מוסקבה ואוניברסיטת סנט פטרסבורג. מדובר בשתי אוניברסיטאות בעלות מסורת עשירה של מחקר והוראת רפואה ומי שיבחר ללמוד רפואה ברוסיה באחת מאוניברסיטאות אלה ימצא כי מדובר באלטרנטיבה איכותית וזולה בהרבה מלימודי רפואה בארץ.
אוניברסיטת מוסקבה

האוניברסיטה במוסקבה, הידועה בעולם כ- First Moscow State Medical University. אוניברסיטת מוסקבה לרפואה נוסדה ב-1758 ומשנת 1930 היא מהווה אקדמיה עצמאית ללימודי רפואה. באוניברסיטה לרפואה לומדים כ-8000 סטודנטים זרים והיא נחשבת לאחת האיכותיות באירופה. בנוסף ללימודי הרפואה הכללית באנגלית, באוניברסיטה ניתן ללמוד גם רפואת שיניים ורוקחות.

אוניברסיטת סנט פטרסבורג
האקדמיה הרפואית בסנט פטרסבורג היא אחת החשובות והוותיקות ברוסיה ובאירופה/ היא ממוקמת בצפון מערב המדינה, בסמוך לחוף הים הבלטי. האוניברסיטה מציעה לסטודנטים זרים תוכנית לימודי רפואה כללית באנגלית עם מגוון התמחויות, וכן תוכנית ללימודי רפואת שיניים. כיום לומדים באוניברסיטת סנט פטרסבורג כ-1,000 סטודנטים זרים.

הוסף תגובה