למי שעובדת מהבית, חשוב להציב גבולות בין הבית לעבודה

מי מאתנו לא מכירה את הצורך לתמרן בין הבית לעבודה?! בנוסף לצורך הזה, הקיים כמעט אצל כל אישה עובדת, ישנו הצורך בהצבת גבולות למי שמנהלת את העסק מהבית. לעבודה מהבית יש יתרונות רבים ובולטים, אך יש גם חסרונות ומגבלות. הבולטות מביניהן הן הבעיות הנובעות מהצורך לשמור על הגבולות בין שני העולמות השונים. להלן טיפים שיעזרו בהצבת הגבולות:


• משמעת וסמכות – להחליט מראש על שעת פתיחת יום העבודה: לאחר שהותרנו זמן לכוס קפה, ארוחת בוקר, מעבר על הכותרות של העיתון… הגישה הזאת דורשת לעמוד בזה ולא להוסיף עוד דברים לפני פתיחת היום.


• להתנהג כאילו יוצאים לעבוד מחוץ לבית – להתלבש, להתאפר… ורק אז להתחיל את יום העבודה.


• טקסים קבועים – ברגע שנכנסים למשרד (גם אם זה השולחן בקצה המטבח) להתחיל בטקס קבוע, כמו סידור השולחן, ארגון התכנית היומית… לאחר מכן מומלץ להתחיל במשימה שאוהבים.


• ניהול זמן – לערוך תכנון חודשי המתייחס למטלות ולהכנסה אליה שואפים, לגזור מהתכנית החודשית- תכנית שבועית ומזה – תכנית יומית.


• במקצועות מסוימים חשוב להגדיר שעות קבועות לקבלת קהל ולטלפונים. לעמוד במה שהצבנו, כך אפשר לתמרן בין השעות המוקדשות לבית לבין השעות המוקדשות לעבודה. יש בכך גם שדר רציני כלפי חוץ – הערכה של הזמן שלנו.


• לפנות זמן לעצמנו: "יום חופשי" או אפילו כמה שעות. לפעמים ההפוגה הזאת יכולה למלא מצברים לשעות רבות.


• האצלת סמכויות לבני המשפחה – להגדיר מה הן הציפיות ומה נדרש מכל אחד ואחד, לדעת להיעזר.


• גישה חיובית – "מילים יוצרות מציאות"- להשתמש באמירות חיוביות שיעודדו מוטיבציה ויעזרו במגנוט חיובי.


• בקרה עצמית – בסיום כל יום עבודה – לבדוק אם עמדנו במשימות שהצבנו. לסמן את מה שהספקנו ולהעביר את המשימות הנותרות ליום הבא.


הצבת גבולות ברורים הוא אחד האתגרים הקשים העומדים בפני מי שמנהלת עסק מהבית, אך אחד הדברים החשובים בשמירת רמת מוטיבציה גבוהה ותפוקה גבוהה. בהצלחה.


הטיפים ניתנו ע"י יפעת לשם-ארגמן


המקור: Homebiz – רעיונות גדולים לעסקים קטנים

הוסף תגובה