למניעת עצירות וטחורים מומלץ לאכול ירקות ופירות ולשתות הרבה מים

חברתי הטובה דורית אמרה לי פעם, שהריון נמשך 8 חודשים ועוד שנה. כשהגעתי לרגע המתאים, הבנתי בדיוק למה היא מתכוונת. החודש התשיעי הוא הקשה ביותר (במיוחד אם הוא קורה באוגוסט). ככל שמתקרבים לתאריך הלידה המשוער מרגישים שדי, הספיק לנו כבר לסחוב. העובר כבר ירד לאזור האגן, ולוחץ על המעי הגס ביתר שאת, דבר שעלול לגרום עצירות וטחורים.

ניתן להקל את התופעות הללו על ידי אכילת כמות מספקת של פירות וירקות: לפחות 3 מנות ירק ו- 2 מנות פרי ביום. רצוי פירות בעלי אפקט משלשל כמו שזיפים יבשים ותאנים מיובשות. לגבי כל תכשיר משלשל אחר חובה להתייעץ עם רופא. רובם אסורים בהריון.
אבל לא משנה כמה שזיפים יבשים נאכל. אם לא נשתה מספיק, העסק לא יזוז. כמה זה מספיק? האינדיקציה הטובה ביותר היא צבע השתן. הוא צריך להיות בהיר ככל האפשר. (תוציאו את ה"סנו בלו" מהשירותים…) בדרך כלל כמות של ליטר וחצי עוזרת. תלוי בעונה ובפעילות. חשוב מאד להקפיד על נושא השתייה, כיוון שאם שותים מעט מידי, מתחילים צירים, והרבה לידות טרם זמנן התחילו בגלל מצב של התייבשות.
בגלל הלחץ על הקיבה מצידו של הצאצא לעתיד, לא תמיד יש תיאבון. עם זאת, חשוב מאד להמשיך לספק לגוף את כל החומרים המזינים מהאוכל. פשוט לפזר אותם על פני מיני-ארוחות במשך היום.
בתקופה הקרובה לתאריך המשוער, כדאי "ללכת על בטוח" ולהימנע ממזונות שלא רגילים לצרוך באופן קבוע; חבל לקבל הרעלת מזון, חס וחלילה או אפילו לגלות בעיתוי מאד לא מוצלח שאנחנו אלרגיות למשהו חדש שטעמנו לראשונה דווקא עכשיו.
כדאי לשים לב לעובדה שמספר ימים לפני הלידה עשויים להיות שינויים בהרגלי היציאות שלנו. נשים רבות מדווחות על שלשולים. אם לא אכלנו משהו מוזר, קל לנו יותר לשים את האצבע על הסיבה האמיתית, ולהתכונן לעובדה שהלידה ממשמשת ובאה.
מה רצוי לאכול במצב כזה? מזונות קלים לעיכול כמו לחם, גבינות, מלפפון, ירקות מבושלים כמו גזר, קישוא, ודלעת, אורז, פסטה, תפוחי אדמה, בשר עוף לא מטוגן, תפוח, בננה או אגס.


מאת: טובה קראוזה, דיאטנית קלינית B.Sc RD


לכתבה המלאה


מתוך אתר אמנות הלידה, המוביל בנושאי לידה, הריון והורות מאז 2000

הוסף תגובה