מדריך לעיצוב הבית

עיצוב דירה או בית הוא תהליך הדורש לרוב השקעה כספית לא קטנה. עיצוב דירה יוכל להתבצע גם תוך שימוש ברהיטים הקיימים ובחפצים נוספים, יחד עם זאת, לרוב אנו ניגשים אל התהליך כאשר יש באפשרותנו לרכוש רהיטים חדשים ואלמנטים נוספים אשר ישרתו אותנו במהלך העיצוב. עיצוב בית מקצועי, יתבצע תוך שימוש בשירותיהם של מעצבים מקצועיים – יחד עם זאת, תוך הקפדה  על מספר כללי בסיס ידועים, ניתן יהיה לשנות באופן משמעותי את מראה הדירה הנוכחי.

לפניכם מדריך מקוצר לביצוע עיצוב עצמאי לדירה או לביתכם, מתחילת התהליך ועד לסופו. במהלך המדריך, ננחה אתכם בצעדים החשובים בתהליך העיצוב.

צעד ראשון – ריקון הדירה

השלב הראשון הוא איתור מקום, מחסן או מרפסת אליהם יועברו כל חפצי הדירה והרהיטים. כל תהליך של עיצוב הוא תהליך של התחדשות, לכן אנו יוצאים מנקודת הנחה כי זה ברור מאליו כי יתבצע שיפוץ בדירה, לפחות ברמה של צביעת הקירות ותיקונם. העבירו את כל החפצים אותם תוכלו להעביר אל מקום אחד, תוך הקפדה על סדר אשר יסייע לכם באיתור ובארגון מחדש לאחר מכן.

מדידת החפצים והרהיטים

בכדי לבצע עיצוב נכון ומוקפד, יהיה עלינו בהמשך למקם כל חפץ או רהיט במקום אשר הוקצה לו מראש. על כן, הכינו רשימה מסודרת של כל החפצים והרהיטים אשר ימוקמו באזורים השונים בדירה. רשימה זו תכלול כמובן את שמו של הרהיט, עם זאת במקביל – מדדו כל רהיט והוסיפו את פרטיו לרשימה. לרוב, השימוש במידע זה ישמש אותנו לאחר מכן, בעת תכנון האופן בו נמקם את הרהיטים בהמשך.

מדידת החדרים

בכדי להכין סקיצה מדויקת של הדירה ושל החפצים אשר ימוקמו בה, עלינו למדוד את החדרים. אלו מכם אשר יש באפשרותם להשתמש בכלים ממוחשבים בכדי לשרטט את מבנה החדרים והדירה, יוכלו לעשות זאת ולחסוך זמן רב, אם כי תמיד ניתן לעשות זאת על גבי דף משובץ או לוח שרטוט. שלב זה הוא חיוני, שכן לאחר מכן מתחיל במיקום תיאורטי של החפצים על גבי השרטוט.

שיבוץ הרהיטים אל סקיצת הדירה

זהו למעשה שלב אחד לפני סופו של תהליך העיצוב. בשלב זה, אנו ממקמים על גבי הסקיצה המתארת את מבנה הדירה או הבית את החפצים והרהיטים השונים אותם מדדנו בשלבים הקודמים. כך, נוכל למקם באופן המתאים ביותר את הרהיטים, ובאופן המאפשר זרימה נכונה ותנועה קלה בין החדרים ובתוך החדרים עצמם. מכאן, הדרך אל הדירה המעוצבת היא קצרה – כל שעלינו לעשות הוא להוציא את החפצים מהמחסן, ולמקם אותם באזור אשר הוגדר עבורם מראש.

הוסף תגובה