מה ההבדלים בין פיינטבול ולייזר טאג

משחקי פיינטבול ולייזר טאג הם שניהם משחקים המדמים מלחמה ומתקיימים ברוח ספורטיבית; מסיבה זו ישנם רבים המתבלבלים ולא ממש מבינים מה ההבדל בין שני המשחקים השונים. אז להלן הסבר קצר שיעשה לכם סדר בדברים אחת ולתמיד.

הדומה והשונה במשחקי פיינטבול ולייזר טאג

אז ראשית כל, שיהיה לכם קל לזכור, משחקי פיינטבול הם המשחקים שממלאים אתכם בכדורי צבע והופכים את החוויה לטוטאלית ומוטרפת במובן החיובי של המילה. משחקי הלייזר טאג לעומתם משאירים אתכם נקיים; במקום להשתמש בכדורי צבע הם משתמשים ברובי לייזר (אינפרא אדום) וכל אחד מהשחקנים חובש חיישני לייזר על מנת לזהות את הפגיעה. מכיוון ששני המשחקים הם משחקי אסטרטגיה המתקיימים בתנאי שטח, סביר להניח שגם ממשחקי לייזר טאג תחזרו מלוכלכים ומיוזעים אך זה תלוי בעיקר בכם, לאיזו רמת אקסטרים תיקחו את המשחק.

שני המשחקים הם משחקי אסטרטגיה אותם ניתן לשחק באופן דומה, כלומר בהגדרת מטרות משחק דומות. למשל בשניהם ניתן להגדיר את מטרת המשחק ככיבוש של דגל, כיבוש יעד, הגנה על אישיות וכו׳. מבחינה טכנית משחקי הפיינטבול מוגבלים בכמות התחמושת, כלומר כל שחקן מקבל כמות מסוימת של כדורי צבע ועליו לשקול היטב כל ירייה. לעומת זאת משחקי לייזר טאג אינם דורשים שום סוג של תחמושת ומאפשרים קצב אש גדול יותר.

משחקי הפיינטבול הם משחקים מלכלכים, גם את השחקן וגם את הסביבה בהם הם מתקיימים. מסיבה זו הם מתקיימים בשטחים אשר נועדו מראש למשחקים אלו. לעומת זאת משחקי הלייזר טאג, אשר אינם עושים שימוש בכדורי צבע, מתאימים לכל מקום. בקלות ניתן לארגן מסיבת יום הולדת או יום כיף לעובדים בכל אחד מיערות קק״ל מבלי לצבוע את העצים והסלעים בצבעים. כמו כן ישנם מקומות בהם משחקי הלייזר מתקיימים במבנים סגורים, לפעמים אפילו בתנאי חשכה המוסיפה לאקשן.

משחקי הפיינטבול אמנם אינם נחשבים למשחקים מסוכנים, בעיקר בזכות ציוד ההגנה, אך כדורי הצבע פוגעים בעצמה. יש האומרים שזה כל הכיף, זה מה שיוצר את תחושת האדרנלין והמתח. לעומת זאת אחרים מעדיפים את פגיעות הלייזר שלא ניתן להרגיש אותן ורק לדעת על הפגיעה בזכות החיישנים המבשרים לכם כי נפגעתם. גם טווח הפגיעה של מערכות הנשק השונות משחק תפקיד במשחק. במשחקי לייזר טאג טווח הפגיעה יכול להגיע למרחק של 250 מטר, אך כמובן תצטרכו יכולות דיוק גבוהות. לעומת זאת טווח הפגיעה האפקטיבי של כדורי פיינטבול הוא כמה עשרות מטרים ולא יותר.

משחקי פיינטבול ולייזר טאג למסיבות ואירועים

למרות ההבדלים בין שני המשחקים, שניהם משחקים מומלצים למסיבות ואירועים לבני כל הגילים. הם מספקים פעילות גופנית חשובה מאוד לצד פעילות חברתית חשובה לא פחות. כולם מבלים בכיף יחדיו ומפתחים אסטרטגיות המחייבות עבודת צוות גבוהה מאוד על מנת להשיג את המטרות המשותפות. הן משחקי הפיינטבול והן משחקי הלייזרטאג הם להיט עבור ימי הולדת אתגריים, ימי גיבוש וימי כיף לעובדים.

הוסף תגובה