מה חשוב לשים לב לפני ששולחים את הילדים לחוגים?

חגי תשרי נגמרו ובשמחה רבה הילדים חוזרים לשיגרה המפרכת של לימודים מפרכים מהבוקר עד הצהריים. אך בניגוד לשעות הלימודים בבוקר שבמקביל ההורים עובדים, בשעות אחרי צהריים כשההורים באמצע יום עבודה רוב הילדים כבר סיימו את לימודיהם. אז נותר פתרון מושלם: חוגים לילדים. מי שלא מכיר את החוגים, יש מגוון רב של חוגים הניתנים בבתי הספר, המתנ"סים וגורמים פרטיים נוספים. חלק מהחוגים נבחרים בשל רצון הילדים וחלקם נבחרים בשל התפשרויות אחרות.

אז איך בוחרים חוג לילד?

בחירתם של חוגים לילדים עברו בשנה האחרונה מהפך. מהתמקדות ברצונותיו של הילד לעבר תולדה של לחץ חברתי. כפי הנהוג בכל חברה הורים רבים אוהבים לבצע השוואות מי יש לו בית יפה יותר או מכונית יוקרתית, כך קורה שההורים שולחים את הילדים לחוגים יוקרתיים ומבוקשים ולא לפי מה שהילד רוצה. אבל עם כל הכבוד ללחץ של ההורים וההורים מהשכונה. מה שבאמת חשוב הוא לבחור חוג שהילד מאוד יאהב ותיהיה לו מוטיבציה רבה ללכת אליו ולא יישב בתסכול ובעצבות עם שאר הילדים. בנוסף צריך שיהיה לילד עניין בחוג. אחרי שעברנו את המשוכה הזו צריך לבדוק עלות החוגים. ישנם חוגים במתנ"סים ובתי הספר שניתנים בחינם או במחירים מסובסדים. חוגים נוספים יהיו במחירים גבוהים יותר שיעברו אפילו את ה-1000 ש"ח בחודש ומגיעים מגורמים חיצוניים.

איזון נכון בין שיעורים לחוגים

עם כל הכבוד לחוגים ויש כבוד, הילדים עדיין צריכים ללמוד בתקופת הלימודים. אז נכון שצריך להעסיק אותם במיוחד בשעות אחרי הצהריים כפי שציינו קודם לכן אבל הם עדיין צריכים למצוא זמן להכין שיעורים, מטלות, ללמוד למבחנים ואפילו להיפגש עם חברים מאותה שכבת גיל. כיום יש דרישה מצד הילדים וההורים לקחת חוגים רבים ככל הניתן לעיתים  6 או 8 חוגים בשבוע! הדרישה התובענית הזו מלווה בהוצאות כספים נכבדות על ההורים והילדים נשארים את שעות המאוחרות של הלילה כדאי לסיים את הכנת השיעורים. במציאות הנוכחית שהורגלנו אליה בדור הדיגטיל חשוב שהילדים יפגשו ויהיו פעילים אך יש לשים לב שהם ששעות אלה לא יהיו מעיקות על הילדים או יפגעו בלימודים שלהם.

ביטוח חוגים וילדים – יש דבר כזה?

כאמור הילדים נרשמים לחוגים רבים אך יש גם לשים לב כי הילדים שלכם מכוסים בזמן הפעילות בחוג. יש לשים לב מי הגורם המארגן את החוג כדאי שיהיו לנו, ההורים, למי לפנות. לבדוק את הסביבה של החוג – כלומר לבדוק את המבנה אם לא מפגעים פייזים שיכולים לפגוע בילדים, ובנוסף יש לבדוק עם יש כיסוי ביטוחי על הפעילות המדוברת. ישנו מצד אחד ביטוח אישי של הילד ומצד שני ביטוח של המארגן. הורה בודד לרוב לא יתחיל לתחקר על ביטוחים ועל בטיחות הנדרשת במקום הפעילות. אך אם זאת קבוצת הורים תוכל לברר ואף לשכור אדם חיצוני שיבדוק את תנאי הביטוח של מארגן החוג.

כאמור בשלב של פעילות מרובת משתתפים כמו חוגים על ילדים יכולות לקרות תאונות ופגיעות פיזיות לילדים. כדאי לאפשר טיפול הבמצב זה, ישנם 2 סוגי ביטוחים: ביטוח צד שלישי שמבטח רשלנות וגם ביטוח אחריות מקצועית אשר מבטחת נזקים מהדרכה לא מקצועית של המדריך. כך במקרה של תאונה שבה מפעיל החוג מסרב להפעיל את הביטוח שלו יאפשר להורים להפעיל את הביטוח שלהם ישירות מול חברת הביטוח בצורה עקיפה.

הורים צריכים לדעת כי כשהם שולחים את הילדים שלהם לחוג הם מכוסים מכל הבחינות ומקבלים שעות של הנאה כאשר הם מבוטחים באופן מלא.

הוסף תגובה