מה כדאי לכתוב בתכנית הלידה שלך?

ייתכן כי כבר יש לך רעיון ברור על הדרך בה את רוצה שתתנהל הלידה. אך לא משנה מה ההעדפות שלך, כדאי לכלול את הנקודות הבאות בתכנית הלידה שלך (גם אם כדי להגיד שאין לך דעה בעניין) כדי שלרופא תהיה כל האינפורמציה שהוא צריך על מנת לעשות את תפקידו על הצד הטוב ביותר שאפשר. אחרי הכול, למרות שהדאגה העיקרית של הרופא היא ליילד את תינוקך בצורה בטוחה, הוא גם אחראי להבטיח שאת תעברי את החוויה הזאת טוב ככל האפשר.

כותרות עיקריות לתכנית הלידה שלך:
1. מי ייכנס איתך לחדר הלידה, ומה יהיה תפקידו.
2. איפה את מתכוונת ללדת (בבית החולים, בבית, בבריכה).
3. מחשבותיך לגבי שיכוך כאבים. זהו אחד הדברים החשובים ביותר. זה צריך לכלול איך את מתכננת להתמודד עם הצירים המוקדמים, איזה סוג של עזרה תרצי אם את סובלת מכאבים והאם את חושבת על אפידורל. בדקי את כל האופציות האפשריות לשיכוך כאבים. זכרי שגם אם את חולמת על לידה "טבעית" ללא כאב וללא משככי כאבים, את צריכה לשמור על ראש פתוח ולקחת בחשבון מה תהיה בחירתך במידה ולא תוכלי לעשות מה שתכננת! חשבי על תכנית ב' במידה ותכנית א' לא יוצאת לפועל.
שיטה אחרת להתמודדות עם כאב כגון מסג' , תנועה או מים. זה חשוב במיוחד אם את מתכננת להשתמש בטיפולים אלטרנטיביים כגון ארומתרפיה, הומאופתיה, או יוגה, דברים שייתכן שהרופא שלך אינו מכיר.
4. כוונותייך והעדפותיך לגבי לידה ותנוחות לידה, ודעותיך לגבי שימוש באביזרים שונים.
5. מחשבותיך לגבי פרוצדורות רפואיות שונות שייתכן כי יהיו נחוצות כגון ניטור עוברי ופיום הערווה.
6. האם בן זוגך רוצה לחתוך את חבל הטבור.
7. איך את רוצה להתמודד עם השלב השלישי (שחרור השליה).
8. העדפות לגבי מתן ויטמין K לתינוקך.


זהו רק מדריך כדי לעזור לך להתחיל לתכנן את הלידה שלך. את צריכה גם לחשוב איזה מין אווירה תרצי להשיג בחדר הלידה (מוזיקה, אורות, ריחות), האם תרצי לקבל את התינוק הישר לבטנך, או רק לאחר שניקו אותו, עטוף במגבת, והאם את רוצה להניק אותו מייד. לאחר שתסיימי לתכנן כל שלב בלידה שלך, שימי את תכנית הלידה בצד והקדישי זמן מה למחשבה שייתכן כי ביום הלידה שום דבר לא ילך כפי שתכננת או שרגשותיך ישתנו לגמרי לאחר שהצירים יתחילו.
לידה הוא עסק בלתי צפוי. את נתונה לחסדי גופך, ולכן את צריכה להיות מוכנה להקשיב לאינסטינקטים שלך  וללכת איתם. מה שלא יקרה, אם התוצאה היא תינוקך  חמוד, את יכולה להגיע למסקנה שהחוויה הייתה מוצלחת!


Pampers


 

הוסף תגובה