מה מרגישים לפני התקף לב

קיים מגוון רב של תלונות ומיחושים הקשורים לאוטם חריף. יש חולים שהתעלפו ויש כאלו שגיהקו, ויש כאלו שחשו עייפות רבה ופתאומית, ויש כאלו שהרגישו מחנק פתאומי וקשיי נשימה, ויש כאלו שלא יכולים להגדיר את התחושה וכל תלונתם הייתה "שמשהו רע קרה", ויש כאלו שכמעט לא הרגישו כלום.

ובכל אופן, ישנם תסמינים קלאסיים לאוטם. לרוב מרגישים לחץ או כובד או כאב או שריפה בקדמת בית החזה. באזור לא מוגדר היטב. לפעמים הכאב מקרין ליד שמאל, לשתי הכתפיים, ללסת התחתונה או למרכז הגב. לפעמים, מייד לאחר הכאב יופיע גם קוצר נשימה שלעיתים עלול להתדרדר עד לבצקת ראות ממש. התחושה הזאת מלווה לעיתים קרובות בהזעה קרה, בחילות והקאות ואפילו שלשול. מאפיין נוסף להתקף לב, הוא הופעת התלונות האלו בפתאומיות, לעיתים מתוך בריאות שלמה. ומאידך גיסא, לעיתים, התסמינים יכולים להופיע בהדרגה, וזה יכול להמשך מספר שעות או אפילו יממה שלמה. התיאור הזה יכול להתאים, כמעט מילה במילה גם לאנגינה פקטוריס, ואכן לפי התלונות בלבד לא ניתן תמיד להבדיל בין שני מצבים אלו – כיוון שלמעשה מדובר בספקטרום של אותה מחלה. ההבדל הוא בכך שבאוטם התלונות ממושכות יותר, חזקות ומפחידות יותר ונטילת ניטרוגליצרין מתחת ללשון או שכיבה ומנוחה בדרך כלל לא עוזרים. הכאב והלחץ על החזה נמשכים – כי העורק חסום.
התקף לב יכול להופיע בכל מצב. מול הטלוויזיה בבית במנוחה מלאה או בזמן מאמץ או לאחריו. גם מוות פתאומי הנגרם על ידי הופעה של הפרעת קצב מסוג רפרוף חדרים עלול להיות חלק מהתסמונת החריפה הקשורה לאוטם.


באדיבות האיגוד הקרדיולוגי בישראל


 

הוסף תגובה