מחשב זעיר – כמה זעיר יכול להיות המחשב שלנו

לפני מספר עשורים, אחרי שמקינטוש כבר את העולם והפך את המחשב למוצר ביתי בסיסי, סטיב ג'ובס סיפר לאנשים, שיום יבוא והמחשב יהיה מכשיר שנוכל להכניס לכל תיק ואפילו לכל כיס. הוא אמר באותה עת, אין את הטכנולוגיה הזאת עדיין, אך יום יבוא והיא תהיה, אנשים ייהנו ממנה. כל מי שהקשיב לו, חשב שהוא מדבר שטויות ולא האמין. הרי רק לפני רגע, מחשבים כיסו חדרים שלמים ולמרות המקינטוש ומחשבי IBM למיניהם, עדיין במרבית הבתים לא היו מחשבים ביתיים, אז איך פתאום נזכה למחשבים שייכנסו לכל תיק וכיס?

קצת יותר משלושים שנה לאחר אותם דברים נבואיים ומוזרים שאמר סטיב ג'ובס, אנחנו יודעים שהוא צדק. מחשבים ניידים ניצחו את מחשבי השולחן וכיום הם הנמכרים ביותר בשוק המחשבים, כל אחד מאיתנו בכיס מחזיק סמארטפון, שהוא לא פחות ממחשב, ובחנויות אנחנו יכולים למצוא מחשב זעיר, כזה שיש לו את אותן מערכות הפעלה ואותם מעבדים כמו של מחשבים רגילים, וניתן להכניס אותם לכל כיס ולכל תיק.

מחשב זעיר הוא למעשה מחשב, שאם מסתכלים עליו מבחוץ, מזכיר במראה שלו קופסה קטנה, כמו קופסת תכשיטים, כשיש היום גם מחשבים זעירים קטנים יותר, אשר הגודל שלהם אינו עולה על זה של מטבע. לכאורה זה נשמע מוזר, מה אנחנו יכולים לעשות עם מחשב שכזה, התשובה היא הרבה, וזאת בזכות המפרט הרחב שלו.

מה כולל מחשב זעיר

מחשב זעיר כולל היום מפרט שלא מבייש מחשבים רגילים. הוא כולל יציאות HDMI, USB, חיבורי רשת ועוד. ניתן להשתמש בו לגלישה באינטרנט, יש לו שירותי ענן שמאפשר לשלוט בו מרחוק. במפרט שלו נמצא זיכרון פנימי גבוה, שטח אחסון של עשרות מגה בייט, וכן הוא כולל מעבד חזק שמאפשר להפעיל אותו ולהשתמש בו לצרכים שונים.

הרעיון של מחשב זעיר הוא, שניתן לעשות בו שימוש לצורך עבודה בשטח, וכן עבודות משרדיות וביתיות שונות. אנחנו יכולים לסחוב אותו איתנו ממקום למקום, בלי שום קושי וליהנות ממנו. מה שאנחנו צריכים זה לחבר אותו למסך ביציאה אחת, למקלדת ביציאה שנייה, והנה אנחנו יכולים לעבוד עליו. יש לציין שלהבדיל ממחשבים ניידים, מחשב זעיר הוא הרבה פחות רגיש ויותר עמיד, לכן אפשר לעבוד איתו בתנאי טמפרטורה קיצוניים, בתנאי שטח מגוונים, וכן הוא יכול לספוג מכות ונפילות בלי להיפגע. כמו כן, הוא לצבור אבק ושום דבר לא יקרה לו.

במהלך השנים האחרונות, אנחנו יכולים לראות דגמים שונים של מחשבים זעירים, כך למשל חברת אינטל פיתחה סוגים של מחשבים כאלה, כשכל מחשב מכיל מפרט אחד ומותאם לצרכים שונים. חלקם מתאימים לעבודה בשטח, חלקם לעבודה בבית ויש גם מחשבים זעירים בעלי מאפיינים גרפיים מתקדמים שמתאימים למעצבים ולעוסקים בתחום.

הוסף תגובה