מי צריך בודק שכר מוסמך?

מי צריך בודק שכר מוסמך?

על פי החוק לאכיפה בענייני עבודה לשנת 2011, לעובדי קבלן בתחומי ההסעדה והניקיון יש זכויות שנקבעו על ידי הממשלה למען רווחתם. רבים אינם יודעים זאת, אך לא רק הקבלן המעסיק את העובדים אחראי על זכויות העובדים, אלא גם הלקוח המזמין את השירותים. מסיבה זו, תפקידו של בודק שכר מקצועי הוא לבחון האם הקבלן והלקוח עומדים בתנאים ולמנוע מהם מצב שבו מפעילים נגדם הליכים אזרחיים ופליליים.

3 דברים מרכזיים שכדאי לדעת על בודק שכר

כל מי שפונה אל חברות המציעות שירותי אבטחה, שמירה, הסעדה וניקיון צריך להבין את תפקידו של בודק השכר בעניין. אלה כמה דברים שכדאי לדעת עליו:

  1. חשוב לפנות לבודק שכר מוסמך בלבד – בודק שכר הוא מקצוע חדש יחסית, ואתם עלולים להיתקל בלא מעט חובבנים שמציגים את עצמכם כבודקי שכר, בשעה שאין זה כך. לפיכך, חשוב לבדוק אם יש לו רישיון להיות בודק שכר מוסמך.
  2. תפקיד הבודק – תפקידו העיקרי של בודק שכר מוסמך הוא לבצע בדיקות תקופתיות עבור לקוחות המזמינים שירות בתחומים כמו ניקיון והסעדה, שמירה או אבטחה, ולוודא שקיימת התאמה בין החוק לתנאי העבודה המתקיימים בפועל.
  3. מי יכול להיות בודק שכר – בעלי מקצוע העוסקים בתחומי הכלכלה דוגמת רואי חשבון, יועצי מס, עורכי דין, כלכלנים, מבקרי פנים או חשבי שכר יכולים להיות בודקי שכר, ובתנאי שיעברו את בחינות ההסמכה.

בודק שכר מקצועי – אז מי צריך אותו בסוף?

פנייה לבודק שכר מנוסה ומקצועי היא הדרך הנכונה להימנע מתביעות ומשיבושים. דבר ראשון, עבודתו של בודק השכר נותנת הגנה לקבלן ונועדה ולוודא כי הוא פועל לפי החוק. שנית, בודק השכר המוסמך מעניק שירותי ייעוץ לחברות השונות, על מנת שיידעו לפעול לפי החוק. ולבסוף, זכויותיהם של עובדים המועסקים במסגרת שירותי אבטחה, שמירה הסעדה וניקיון מוגנות יותר, והם יכולים לעבוד בבטחה בידיעה שהם מקבלים את כל מה שמגיע להם תמורת עבודתם.

Paycheck – ככה זה כשיש למי לפנות

מעסיקים עובדי ניקיון בקבלנות ורוצים לשמור על זכויותיהם? רוצים להזמין את שירותיה של חברת הסעדה עבור העובדים שלכם ומעוניינים לדעת שאתם פועלים לפי החוק? הכירו את חברת Paycheck המומחים לבדיקות שכר הפועלת עוד משנת 2015 בכל הארץ. בחברה זו תוכלו לקבל מגוון רחב של שירותים הכוללים בדיקות שכר על בסיס תקופתי לחברות הסעדה וניקיון, הדרכה עבור חשבי שכר, ניסוח חוות דעת למשרד העבודה, מעבר על דוחות ניהוליים בתוך החברה, ביצוע והכנה של תחשיבי זכויות ועוד.

הוסף תגובה