מי רשאי לכתוב צוואה

ל אחד יכול לעשות צוואה אולם לכלל זה שלושה חריגים שבהם הצוואה תהיה בטלה:

 

 

 

צוואה שנעשתה על ידי קטין , כלומר, מי שמתחת לגיל 18. במקרה שאדם מתחת לגיל 18 ערך צוואה, ונפטר כשהיה מעל גיל 18, בדרך כלל יכירו בתוקפה של הצוואה מתוך הנחה שאם היה רוצה לבטלה היה עושה זאת. עם זאת חשוב לדעת שככל שהצוואה נעשתה בגיל צעיר יותר, כך תהיה הנטיה לראות אותה פחות כתקפה .

 

 

 

צוואה שנעשתה על ידי מי שהוכרז פסול דין . לא מספיק שמישהו יטען שהמצווה לא היה שפוי או סובל מליקוי שכלי אלא יש צורך שתהיה הכרזה עליו כפסול דין על מנת שצוואתו תבוטל. בית המשפט קובע שאדם הוא פסול דין כאשר הוא סובל ממחלת נפש או ליקוי שכלי המונעים ממנו לנהל את ענייניו. הכרזה כזאת תתבצע על ידי בית המשפט לבקשת בן זוג, קרוב או היועץ המשפטי לממשלה ורק לאחר ששמע את שני הצדדים.

 

 

 

צוואה שנעשתה כאשר המצווה לא ידע להבחין בטיבה . אין זה משנה אם המצווה היה חולה נפש או חולה בכל דרך אחרת, בית המשפט יבדוק שלושה קריטריונים – אם המצווה היה מודע לכך שהוא עורך צוואה, מודע להיקף רכושו ומודע לתוצאות עשיית הצוואה על יורשיו.

 

 

 

כשצוואה מבוטלת, תהיה הירושה על פי הדין או על פי צוואה קודמת אם היא תקפה (אם הצוואה האחרונה בוטלה כי המצווה לא היה צלול בדעתו תהיה הצוואה הקודמת תקפה בהנחה שבעת כתיבתה היה המוריש צלול).

הוסף תגובה