מכוניות חשמליות- חסרונותיהם על פני הרכבים המונעים על דלקים שגרמו לפריצה שלהם להתעכב.

לפני לא מעט שנים פרצו אל חיינו המכוניות החשמליות, מדוע אם כן הן עדיין לא כל כך מצליחות בישראל?

המכוניות החשמליות ואופניים חשמליות פרצו אל חיינו בסערה לפני די הרבה שנים אך נראה כי הפריצה שלהם לא עברה חלק כל כך בשל מספר חסרונות משמעותיים. החסרונות אשר גרמו לאי הצלחתם של הרכבים החשמליים מסתכמות בעיקר בחוסר היענות הן מבחינת הציבור והן מבחינת הרשויות, אולי בשל ההרגל הרב שנים והמצליח לרכבים מונעים באמצעות דלקים.

אך בשנים האחרונות חלו כמה שינויים ושיפורים בשוק הרכבים החשמליים מה שתורם רבות לעליית הביקוש לרכבים אלה
החסרונות העיקריים שבלטו עד היום בשוק הרכבים החשמליים הם:
א. חוסר אמון הציבור- כאמור לעיל הציבור אשר רגיל לרכבים מונעים באמצעות דלקים לא שש לשינויים.
ב. מקורות הטענה מועטים- הרכבים החשמליים כמו ה אופניים חשמליים צריכים מוקד הטענה חשמלי שיחליף את הדלק. מוקדי הטענה אלה אירחו להגיע ולא הוצבו בכמות מספקת על מנת לתת לציבור את השקט הנפשי לעשות צעד ולרכוש רכב חשמלי באופן דומה לאופניים חשמליים.
ג. זמני ההטענה- זמני ההטענה היו ארוכים מאוד בעבר ובשביל להגיע למילוי הסוללה היה צורך בהמתנה של ארבע עד חמש שעות. דבר אשר לא תמיד אפשרי ולכן גורם לבעיות גדולות.
אך כיום לאחר שכלולים רבים בעולם הרכבים החשמליים בכלל ובסוללותיהם בפרט ניתן להגיד כי שלל הבעיות האלה נפתרו כלא היו. מוצבים היום מספר רב של מוקדי הטענה במתח גבוה אשר מסוגלים להטעין את הרכב עד לתפקוד מלא בכרבע שעה בלבד. לכן ניתן לראות עלייה משמעותית בשוק הרכבים החשמליים בשנים האחרונות. נוסף על כך בשל העובדה כי הנפט הולך ואוזל בעולם מחירי הדלקים עולים מעת לעת מה שכמובן תורם רבות לפניית הציבור לשוק הרכבים החשמליים.
ניתן להצביע על שינוי משמעותי מאוד שחל בשנים האחרונות בעולם הרכבים החשמליים. שינוי אשר עשוי להביא לידי נטישתם של הרכבים המונעים על ידי דלקים לחלוטין בעוד מספר שנים לא גדול בכלל. כמובן כי שינוי זה מצריך גם שינוי בתפיסה של הציבור שעל פי רוב נוהגים שלא לעזוב דבר המשרת אותם נאמנה שנים ארוכות.

הוסף תגובה