מנהל השיווק המודרני: חי את השטח, נושם נתונים

כיוון שהתחרות בשוק קשה, הלקוחות יודעים בדיוק מה הם רוצים, מצפים ואמורים לקבל ברמת המוצר וברמת השירות. אם לא מספקים את רצונם, הם פשוט יקומו ויעברו בקלות למתחרים. התחרות היא מאוד קשה וכל לקוח חשוב לארגון.

מנהל שיווק טוב הוא מנהל שקודם כל חי את השטח, לומד את הטרנדים והמגמות. אי אפשר להבין את הארגון, את אנשי המכירות והלקוחות מבלי להכיר את הלקוחות אישית, לשוחח עימם ולהבין את דרישותיהם ודעתם על הארגון.
במקביל, ארגון עם מספר רב של לקוחות וקשת מוצרים ושירותים רחבה, אינו יכול להתנהל על בסיס תחושות בלבד. מנהל השיווק המודרני חייב להתבונן באינפורמציה ולהבין את ביצועי הארגון מתוך הנתונים הזורמים ממערכות המידע.
שקלול המידע מן השטח וממערכות המידע יספק את התמונה האמיתית אודות הארגון, מה עובד טוב, מה עובד פחות טוב, היכן ניתן לחסוך והיכן מסתתרים סיכונים והזדמנויות.
רק לאחר שבדק ולמד את השטח ולמד את הנתונים הזורמים מן המחשב, צריך מנהל השיווק לתת לאינטואיציה, לדמיון וליצירתיות לפרוץ, לצאת במבצעים חדשים, מוצרים חדשים, לשפר את השירות, להוסיף קווי מוצר וכו'. חשוב לזכור: מערכות המידע אמורות לשמש רק כאמצעי תומך החלטה. אף מערכת מידע, ותהיה זו המשוכללת ביותר אינה יכולה להחליף את האינטואיציה, היצירתיות וכושר השיפוט הניהולי של האדם.


הכותב הוא אורן בסון, עורך פורטל השיווק הישראלי Allmarketing ומנכ"ל חברת "אולמדיה-ייעוץ תקשורתי שיווקי".


באדיבות Allmarketing, פורטל השיווק הישראלי


 


 

הוסף תגובה