מניעת אלימות באמצעות ספורט טיפולי

מניעת אלימות באמצעות ספורט טיפולי

דוד היה ילד בן 10 שאימנתי יחד עם חברי כיתתו בצפון הארץ לפני מספר שנים.

דוד בקושי הגיע לבית הספר, וגם כשהגיע היה לוקח לא יותר ממספר דקות עד שמוריו הוציאו אותו מהכיתה.
הוא נהג לקלל, להתגרות בחבריו, להיכנס לקטטות ובקושי הצליח ללמוד קרוא וכתוב.
רוב שעות היום הוא הסתובב ברחובות, חסר מעש.

כשהגעתי לבית הספר, דוד התחיל להגיע יותר, אבל הסכים לבוא רק לשיעורי הספורט שלי.
מתחת לשריון עבה של התנהגות בריונית, גיליתי אצל דוד יכולות אינטליגנציה מרחבית וחשיבה מהירה בקבלת החלטות ספורטיביות נבונות.
נהגתי להפנות אליו בקביעות את תשומת ליבו לתכונות החזקות שלו, להעצים ולחזק אותו על יכולותיו.

לאט לאט, דוד נכנס ליותר שיעורים, התנהגותו השתפרה ומוריו דיווחו על עלייה מתמדת במוטיבציה שלו ללמוד.

כמדריך ספורט מעצים, יש בידיי כלי עוצמתי להעצמה אישית, להעלאת הדימוי העצמי, לחיזוק ועיצוב התנהגות.
שנים של אימון ילדים לימדו אותי את הדרך האופטימלית להשתמש בספורט, פעילות אהובה על הילדים, בצורה שתמגר את תופעות גילויי האלימות, באמצעות ויסות ותיעול גילויי תוקפנות לאפיקים חיוביים, פיתוח מחויבות לחברי הקבוצה ולנורמות חברתיות, ושימוש במודל לחיקוי התנהגות נורמטיבית ומנהיגות.

המלצתי להורים ולצוותי בתי ספר היא להשתמש בתמיכה רגשית להתמודדות עם התנהגויות אלימות:
כשהילד מתקשה לווסת את עצמו ומוצף רגשית, אנו נוטים להגיב באחת מהאפשרויות הבאות: לחסום את הילד מלבטא את רגשותיו בחופשיות, להגיב בזלזול, להתעלם מהם. תגובה אופיינית נוספת היא שאנו מזדהים עם הילד, ומתקשים לווסת את עצמנו ומגיבים באופן אימפולסיבי שאינו משרת את צרכי הילד. חשוב לזכור שכאשר הילד חווה התפרצות של רגש הוא זקוק לצדו למבוגר רגוע, אמפתי ומכיל.
נלמד את הילד שיטות שיעזרו לו להירגע בשעת הצורך, כמו: לשתות מים, ספורט, מקלחת, חיבוק, נשימות, להתרחק מהסיטואציה, יצירה ועוד.

https://www.tomerkamil.com/

הוסף תגובה