משלב החיפושים ועד ההשמה- כיצד מגיעים עובדים זרים לארץ – כיצד לוודא שהעובד שהעסקתם חוקי

בישראל של השנים האחרונות, קשה עד מאוד לאתר עובדים סיעודיים שילוו את הקשישים / הנכים ובכלל ועל כן רבים פונים למדינות מעבר לים, על מנת עובדים זרים ולהביא אותם לארץ וזאת כדי שיעניקו לאם/לאב/לבן המשפחה את הליווי האיכותי ביותר, בהתאם למגבלותיו. סוגיית העובדים הזרים עולה לכותרות אחת לשנה בממוצע ולא פעם מאתרת רשות האוכלוסין והאגירה עובדים זרים אשר שוהים בארץ ללא אישור ובצורה בלתי חוקית. כדי שאתם לא תעסיקו עובדים לא חוקיים, ריכזנו עבורכם את האופן בו "מייבאים" עובדים זרים מחול לארץ ומעניקים להם תוקף חוקי, הן לשהות בישראל והן לעבודתם.

כך תוודאו שהעובד שלכם הוא חוקי
השלב הראשון הוא לחפש את העובד הזר במדינות השונות ועל פי רוב יהיו אלו מדינות עולם שלישי ו/או מזרח אירופה. ברגע בו מצאתם את האדם שבשרותיו אתם רוצים להיעזר, אתם מוזמנים להטיס אותו לישראל ולהתחיל בתהליך הרישום שלו.
כל עובד זר וכל מעסיק של עובד זר, חייב להירשם בלשכה פרטית המחזיקה בהיתר וברישיון מענף הסיעוד. כדי לבצע את הרישום, יש לפנות אל אחת מאותן לשכות פרטיות מורשות ולחתום על טופס המבקש את הרישום בלשכה. לאחר חתימה על הטופס, תועבר לעובד ולמעביד אסמכתת השמה.
על מנת שהעובד הזר יבין את מכתב ההשמה, הוא ייכתב בשפה אותה הוא מבין. מהרגע בו השגתם את מכתב ההשמה, חשוב לשמור על המכתב כבבת עינכם, משום שהוא מהווה אישור בפועל לעצם הרישום בלשכה. היה והעובד כמו המעסיק לא נרשמו בלשכה, לא ניתן יהיה להאריך את שהות העובד הזר ואת אשרת העבודה שלו. הרישום מתבצע ללא עלות, אך הלשכה רשאית לגבות מהמעסיק סכום שאינו עולה על 70 ₪ פר חודש וזאת כנגד שירותים שונים לרבות, סיוע בבעיות המתגלות בתקופת העסקה, בבקשות להארכת אישור העבודה, ועוד.

היה ואתם פונים אל נתן קרגיבר או אל לשכה זו או אחרת, לבקשת תיווך/השמת עובד זר בביתכם, סביר שתתבקשו לשלם עבור שירות זה – העלות תצא מכיסכם בלבד ולא מכיסו של העובד הזר. היה ונרשמתם בלשכה פרטית, אין זה אומר שאתם כבולים ללשכה ובכל נקודת זמן אתם רשאים לעזוב אותה.
הלשכה הפרטית אצלה נרשמתם, תעביר את הפרטים שלכם ושל העובדים הזרים אל רשות ההגירה במשרד הפנים ותוך 7 ימי עסקים, תודיע הרשות ללשכה האם היא מאשרת את העסקה או לאו. במידה והרשות לא מאשרת את העסקה, חלה החובה להפסיק את העסקה באופן מידי ולפעול בהתאם להודעת הרשות במסמכים המצורפים.
לסיכום – עובד זר חייב לעבוד בישראל עם האישורים הנדרשים ובאופן חוקי בלבד. כדי לא להגיע למצב בו אתם מעסיקים עובד זר ללא אישור, חשוב להכיר ולהקפיד על כל ההליכים.

הוסף תגובה