משלוח מארה"ב לישראל: טיפים איך להזמין מוצרים מחו"ל בבטחה

משלוח מארה"ב לישראל: טיפים איך להזמין מוצרים מחו"ל בבטחה

אין זה סוד שבשני העשורים האחרונים, חלה עלייה ניכרת במספר הישראלים אשר מזמינים מוצרים מחו"ל. מה שבעבר היה כמעט בלתי אפשרי, הפך לעניין שבשגרה עבור ישראלים רבים בזכות אתרי אינטרנט שונים המאפשרים משלוח ישיר לישראל ובתנאים אטרקטיביים.

למשל, דרך אמזון ארה"ב או אמזון במדינות אחרות בעולם, אפשר להזמין היום משלוחים של מוצרים ופריטים שונים, כשבמקרים מסוימים אין אפילו צורך לשלם על המשלוח או שעלות המוצר היא נמוכה ביחס לעלותו בישראל, אם בכלל אפשר למצוא אותו בארץ, שמשתלם לשלם את עלות המשלוח ולקבל אותו.


איך זה מתבצע בפועל?

משלוח מארה"ב לישראל או מכל מדינה אחרת, מתבצע בצורה מאוד פשוטה:

שלב ראשון – אנחנו בוחנים מאיזה אתר אפשר להזמין את המוצר לישראל. מוודאים שאכן ניתן לבצע את ההזמנה. ישנם מקרים, כולל אמזון ארה"ב, שהחנות המספקת את המוצר לא מבצעת משלוח לארץ ולכן יש לחפש אותו במקום אחר.

שלב שני – בודקים מה הן עלויות המוצר והמשלוח והאם יש צורך לשלם עלויות מכס.

שלב שלישי – מבצעים את המשלוח, תוך ציון פרטים מלאים של היעד אליו הוא אמור להגיע. בדרך כלל האתר יציין בפנינו, תוך כמה ימים אנחנו יכולים לקבל את המשלוח.

שלב רביעי – אחרי שנמלא את הפרטים ונבצע את התשלום, אז נקבל מספר מעקב בעזרתו נוכל באיזה סטטוס נמצא המשלוח ומתי הוא אמור להגיע אלינו. בשלב מסוים, נקבל עדכון מדואר ישראלי על כך שהמשלוח הגיע לארץ ואנחנו יכולים לבוא לקחת אותו.


איך עושים את זה בצורה בטוחה?

השלבים שציינו הם כלליים, השאלה היא איך מבצעים את התהליך בצורה בטוחה:

  • טיפ ראשון – עלינו לבחון עם איזה אתר אנחנו עובדים ועד כמה הוא נחשב אמין ובטוח.
  • טיפ שני – חשוב לקרוא המלצות וחוות דעת, בין אם זה דרך גולשים שכותבים באתר ובין אם זה דרך רשתות חברתיות, כתבות באינטרנט או באמצעות כלים אחרים.
  • טיפ שלישי – יש לבדוק איזה מערך שירות לקוחות עומד לרשות האתר ובאיזה אופן אנחנו יכולים לייצר איתו קשר.
  • טיפ רביעי – יש לבדוק את תנאי התשלום של האתר וכן את תנאי ההחזר עבור מוצרים מסוימים.
  • טיפ חמישי – רצוי מאוד לבצע הזמנה ראשונית קטנה, ואם היא הצליחה, לבצע בעתיד הזמנות נוספות יותר משמעותיות.

איפה נכון לבצע הזמנת מוצרים מחו"ל?

באופן טבעי, אתרים כמו נניח אמזון נחשבים בטוחים להזמנת מוצרים מאחר והם מוכרים ופעילים בכל העולם כמעט. אך אמזון הוא לא האתר היחידי דרכו נרצה להזמין מוצרים. לכן אנחנו צריכים לבדוק אתרים נוספים.

לשם כך, חשוב ללמוד עליהם, בין אם מדובר על אתרים ספציפיים שפועלים בתחום מסוים ובין אם מדובר על אתרים כלליים, שמציעים לנו מגוון רחב של מוצרים מתחומים שונים.

אתר אינטרנט או חנות, מה עדיף?

הזמנת מוצרים מחו"ל, יכולה להתבצע גם דרך חנויות שונות ומגוונות הפעילות במדינות שונות. אם אנחנו מכירים את החנות ובעליה, אז אין שום בעיה. במידה ואנחנו לא מכירים, אז עדיף לנו להשתמש בחנויות רשת גדולות, האמינות שלהן גבוה יותר, וכן ייתכן שנוכל להשתמש בשירות הלקוחות הישראלי בשביל לפתור בעיות שונות.

האם זה משתלם?

התשובה היא כן. הזמנת מוצרים מחו"ל משתלמת במקרים רבים, בוודאי מבחינה כלכלית, אך גם מבחינות אחרות. דרך הזמנת מוצרים מחו"ל, אנחנו יכולים ליהנות ממגוון רחב וגדול יותר, וכן אנחנו יכולים ליהנות מאופציה של הזמנת מוצרים עד הבית, מבלי שנצטרך לגשת אל חנויות באופן פיזי.