משפחת סימפסון – 30 שנה שהאנשים בצהוב מתהלכים בינינו

מי שמסתכל היום על לוח השידורים, לא יכול למצוא תוכנית אחת שהפכה להיות מוסד תרבותי כמו משפחת סימפסון, בטח שאי אפשר למצוא תוכנית אחת שרצה כל כך הרבה שנים ואיננה אופרת סבון או טלנובלה.

השנה תחגוג משפחת סימפסון שלושים שנה על המסך, והייחוד הוא לא רק בכך שמדובר בסדרה שרצה כל כך הרבה שנים, אלא גם בעובדה שמדובר בסדרה מצוירת, אשר מלבד הדמויות במשפחה, מדי שבוע היא מארחת גיבורי תרבות שונים, הן פוליטיקאים, מוזיקאים, ספורטאים, אנשי עסקים, מדענים ועוד.

עלילת הסדרה עוסקת במשפחת סימפסון, הומר האבא, מארג' האימא, והילדים, בארט, ליסה ומגי. המשפחה מתגוררת בעיירה בשם ספרינגפילד, אף שאכן מדובר בשם אמיתי של עיירה בארצות הברית, הרי שיש שמונה עיירות בשם זה, ויוצרי הסדרה מעולם לא הסבירו על איזו מבין העיירות מדובר.

מלבד בני המשפחה, הרי שישנן דמויות נוספות שנחשבות קבועות, כמו מו בעל הפאב בו יושב הומר לעיתים עם חבריו, פאטי וסלמה אחיות של מארג', מר ברנס הבוס הקשוח של הומר, האפו בעל המכולת הקבועה של בני המשפחה וכן לני, בעל האוטובוס שמסיע את הילדים ללימודים.

בנוסף יש עוד מגוון רחב של דמויות אשר מרכיבות את העולם של משפחת סימפסון וכך יוצרים חוויה ייחודית לצופים אשר נכנסים אל עולם שלם.

הייחודיות של הסדרה

לא במקרה משפחת סימפסון מצליחה מאוד הן בקרב מבוגרים והן בקרב צעירים. במהלך השנים היא יצרה אינספור מוטיבים ייחודים. זה התחיל בכך שהדמויות הן לא רק מאוירות ומדובבות אלא גם צהובות, וכן הן אינן משתנות, כך יוצא שמגי התינוקת, כבר שלושים שנה באותו גיל והיא מוציאה מעט מאוד מילים מהפה.

כמו כן המאפיינים של הדמויות נשארים דומים, הומר הוא אבא עצלן, שמביך את ילדיו בלי סוף, עושה הכל בשביל לא לעשות כלום, שותה ואוכל בלי הפסקה, מארג' היא חכמה וטובה אשר דואגת שהכל יתבצע כמו שצריך, בארט הוא ילד פרחח שלא מפסיק להסתבך וליסה היא ילדה חכמה שאיננה מרגישה חלק מהמשפחה.

בנוסף, ישנם מאפיינים ייחודים בשלל מוטיבים שונים בסדרה, למשל, הפתיח שלה תמיד משתנה, תמיד יהיו קריאות מיוחדות שבארט והומר יבטאו במהלך הסדרה, וכאמור, כמעט בכל פרק מתארחים גיבורי תרבות שונים. כך למשל, בעונה הקרובה אמורה להתארח השחקנית הישראלית גל גדות, ויחד איתה יהיו גם דמויות של גולדה מאיר ומשה דיין.

צריך לומר שבמהלך מספר פרקים בשנים הקודמות התארח נשיא ארצות הברית הנוכחי דונלד טראמפ, ויש הסבורים שזה סיפק לו לגיטימציה תקשורתית ועזר לו להפוך לדמות מוכרת בכל בית באמריקה.

ביקורות על הסדרה

אף על פי שהסדרה משודרת כבר שלושים שנה היא זוכה לביקורות טובות, הן בזכות העובדה שהיא בכל הזמן מתחדשת, מכניסה דברים חדשים לתרבות האמריקאית ומבטאת את רוח הזמן והתקופה.

הוסף תגובה