מתחילים ללמוד גיטרה? כך תבחרו גיטרה ראשונה ומורה

אם החלטתם ללמוד גיטרה אז מרבית הסיכויים שגם אתם נתקלתם בלא מעט התלבטויות: איך לבחור את הגיטרה הראשונה שגם תעמוד בתקציב וגם תהיה איכותית ויותר מכך – איך לבחור את המורה לגיטרה שייתן לנו את ה"פוש" שאנחנו צריכים כדי להיות גיטריסטים מעולים. אז במקום שתהמרו קצת על ההתחלה שלכם עם הגיטרה, המדריך הבא יעשה לכם סדר עם מספר כללים חשובים שמומלץ ללכת אחריהם.

איך לבחור גיטרה ראשונה?

כשבוחרים גיטרה ראשונה צריך לקחת בחשבון: מחיר, נוחות ואיכות ולכן מומלץ בחום לשקול גיטרה קלאסית:

  1. מחיר – בחרו בגיטרה בתקציב נמוך. מומלץ לקחת גיטרה קלאסית שכן מחירה של גיטרה כזו באיכות בסיסית טובה נע איפשהו בין 350 שקלים עד 400 ש"ח. הסיבה לבחירה בגיטרה בתקציב נמוך הוא שאם זו הפעם הראשונה שאתם מנגנים, ייתכן שתגלו שזה לא התחום שמעניין אתכם ואז גובה ההשקעה לא יכאיב בכיס עד כדי כך. התחילו בקטן ואם תמצאו את עצמכם נשאבים לעולם המוזיקה והגיטרות, לא רק שמומלץ לקנות גיטרה באיכות גבוהה, אלא גם תגיעו בפעם הבאה לחנות כלי הנגינה עם ידע הרבה יותר מוצק ומעמיק.
  2. נוחות – גיטרה קלאסית היא כלי מעולה מבחינה נוחות כיוון שהיא נורא קלה. דמיינו את עצמכם נסחבים אל שיעורי גיטרה עם גיטרה חשמלית כבדה או גיטרה אקוסטית (שיש בה מיתרי מתכת אז הגוף שלה יותר מאסיבי ומחוזק עם מתכת) ותוכלו לשער עד כמה חוסר הנוחות עד להגעה לשיעור יוכל לפגוע לכם במוטיבציה.
  3. ושוב פעם נוחות – לא הפעם לא מדובר במשקל של הגיטרה, אלא בפריטה שלה. גיטרה קלאסית מתאפיינת במיתרי ניילון  – הם רכים וגמישים דבר שיכול להיות קריטי עבור גיטריסטים מתחילים שכן האצבעות צריכות להתרגל והפעמים הראשונות דיי מכאיבות בקצות האצבעות עד שמתפתחת שכבת עור קצת מחוספסת.

איך לבחור מורה לגיטרה ראשון?

בחרתם גיטרה ועכשיו אתם עומדים בפני החלטה לא פחות חשובה והיא איך לבחור את מי שילמד אתכם:

  1. ניסיון – על פניו זאת סיבה שנשמעת מובנת מאליה, אבל חשוב להסביר למה לבחור במורה עם ניסיון. כל מי שמתחיל לנגן מסגל לעצמו בתחילה מה שנקרא "הרגלים רעים", כלומר יציבה על גיטרה באופן שנוח לו, פריטה על הגיטרה באופן מסוים וכאן מורה לגיטרה טוב יידע כיצד לתת הערות ודגשים למניעת ההשתרשות של ההרגלים הללו. עוד דבר שחשוב במורה לגיטרה בעל ניסיון הוא שמרבית הסיכויים שהוא צבר ידע והבנה כיצד להתאים את אופי השיעורים לכל תלמיד ותלמידה. כאן זה לא מתמטיקה עם נוסחאות קבועות ויש תלמידים שכדאי להם להתחיל קודם כל עם פריטות סולו (למשל תלמידים צעירים שהאצבעות שלהם עוד לא ארוכות מספיק) לעומת תלמידים שכדאי להם להתחיל עם אקורדים (כאלו עם חוש קצב מפותח שיקבלו טעם של עוד וסקרנות מההצלחה שלהם במקצבי אקורדים).
  2. מיקום – אל תתפשרו על מיקום גיאוגרפי. זה נכון שבשביל מורה טוב מומלץ לנסוע גם מרחקים ארוכים אבל בכל זאת לימוד גיטרה הוא תחום שנוגע יותר לפנאי ואם תמצאו את עצמכם יוצאים למסע מפרך כדי ללמוד גיטרה, אז מהר מאוד תמצאו את עצמכם חסרי מוטיבציה וחשק. שעה-שעה וחצי גג.
  3. אל תוותרו על שיחת היכרות – את הפסקה הזאת שמרתי לסוף והיא גם נראית קצת שונה מהיתר וזאת כיוון שהיא בסופו של דבר החשובה מכול. אל תתביישו לערוך שיחה טלפונית ארוכה וממושכת עם מי שאתם מעוניינים ללמוד אצלו. תשאלו על השיעורים, תשאלו על המיקום, תבררו על סביבת הלימודים, תבדקו אם יש אתר או עמוד שבו אפשר לקבל פרטים נוספים והכי חשוב תבדקו איך אתם מסתדרים עם המורה. לפעמים מספיק הקליק הראשוני הזה כבר בשיחה כדי שתדעו שבחרתם טוב. מורה לגיטרה הוא לא רק מורה, הוא צריך להיות השותף הראשון שלכם לנגינה, זה שיחלוק אתכם את המוזיקה שאתם אוהבים וינגן יחד אתכם.

לסיכום

בחרתם ללמוד גיטרה? אל תוותרו על הדגשים הללו שכן הם יוכלו לשנות את כל החוויה שלכם, לתרום לכם בפיתוח האישי ולהבטיח שתהיו גיטריסטים מעולים!

הוסף תגובה