נדלן בארצות הברית: כמה דברים שכדאי לדעת

ב-2008 ארצות הברית כולה הייתה בבועת נדל"ן נדירה, שהובילה למשבר הסאב פריים המפורסם ולמשבר הכלכלי הגדול ביותר שהעולם ראה מזה עשרות שנים. מחירי הקרקעות ברחבי ארה"ב התרסקו בעקבות התנהלות חסרת אחריות של הבנקים, שהעניקו משכנתאות לרוכשים בעלי יכולת החזר נמוכה מלכתחילה. התוצאה, בקצרה, הובילה להצפת השוק בבתים ממושכנים למכירה וצניחת מחירים ושווי קרקעות ונכסים. עם זאת, בשנים האחרונות התאוששה הכלכלה האמריקנית ונראה כי היא חוזרת לימיה היפים, בריאה וחכמה יותר.

בכל אופן, התוצאה היא שכיום יש עלייה בערכי הדירות והקרקעות, דבר שמעודד חברות רבות להיכנס לפרויקטים של השקעות ברחבי המדינה – ניו יורק, פלורידה, קליפורניה, אלה רק חלק מהיעדים הפופולאריים עבור השקעות נדל"ן בארה"ב.

יחד עם זאת, עדיין מדובר בהשקעה לא קטנה (לפחות 25 אלף דולרים), ומומלץ לעשות זאת עם חברות המתמחות בהשקעות נדל"ן בארצות הברית, חברות שיתנו לכם נתונים שקופים ואמיתיים. לא קונים חתול בשק וגם לא משקיעים באחד כזה, בטח כשהוא רחוק אלפי מילים מישראל. הגם שממילא השקעת נדל"ן בישראל נחשבת ללא כדאית בעקבות בועת הנדל"ן הגדולה, ההתערבות הרגולטורית המתמדת בניסיון להוריד את מחירי הדיור, המיסוי הגבוה ועוד.

ההשקעה בארצות הברית, לצד יעדים באירופה הקלאסית, נחשבת לכדאית ומניבה. על פי ההערכות מחירי הנדל"ן ברחבי ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות צפויות לעלות בשנים הקרובות ולכן לא מעט חברות מזמינות אתכן להשקיע בפרויקטים למגורים ומסחריים ברחבי המדינה. לפני שאתם בוחרים חברת השקעות מומלץ לבצע סקר שוק, לחפש רשתות חברתיות לנדל"ן, המלצות וטיפים.

חשוב לציין כי ההשקעה עצמה בארה"ב מתחלקת להשקעה באזורי הביקוש הפופולאריים ביותר, דוגמת מנהטן ומיאמי, לבין השקעה באזורים מתפתחים ברחבי המדינה. יש אופציות כדאיות לכאן ולכאן, אך עדיין מומלץ לבצע סקר שוק מול חברת השקעות ולקבל סקירות ברורות מכלכלנים מנוסים ובקיאים בשוק הנדלן האמריקאי.

אחד הטיפים שלנו הוא לא לשים את כל הביצים בסל אחד, אלא לפזר את ההשקעות בין מספר פרויקטים ותיקים שונים. למשל, השקעה בנדל"ן בארצות הברית יכולה להיות 10-20% מתיק ההשקעות שלכם, אבל כאמור עם מינימום של כ-100 אלף ש"ח. במקביל, אנחנו מייעצים כן לקבל החלטות ולהתייעץ עם חברות המתמחות בשוק האמריקאי, שידע לא אחת מהמורות רציניות, לצד העובדה שבשנים האחרונות יש עליות יפות. צריך גם להכיר בעובדה שיש פערים גדולים בין האזורים השונים בארצות הברית – לא מדובר בשוק נדלן אחיד.

הוסף תגובה