ניהול דירות להשכרה

ניהול דירות להשכרה

דירות להשכרה אמורות להניב תשואה עבור הבעלים שלהן. הבעיה מתחילה כאשר הדירות עומדות ריקות או לא מושכרות במחיר האופטימאלי, בגלל טעויות של בעל הנכס ועל רקע חוסר ניסיון שיש לו בתחום. אם רוצים למנוע עוגמת נפש כזו, מה שצריך לעשות הוא לתאם שירות מקצועי של ניהול דירות להשכרה.

הדרך לנהל דירות להשכרה היא לפנות אל חברת ניהול נכסים מנוסה. נכון להיום, יש חברות שמספקות פתרונות ניהול ואחזקת דירות להשכרה עבור אנשים פרטיים ובכל רחבי הארץ. מהרגע שבו פונים אל החברה וחותמים מולה על הסכם, החברה מנהלת את כל מה שקשור להשכרת הדירות: החל מאיתור השוכרים, דרך החתימה על החוזה ועד תחזוקת פנים הנכס וגביית דמי השכירות החודשיים.

חברה לניהול דירות שכורות – תקופות קצרות/ארוכות

לא רבים יודעים חברה לניהול דירות שכורות מציעה את השירות שלה גם במקרים של השכרה לתקופות קצרות/ארוכות. זה אומר שאם רוצים להפיק מקסימום תשואה מהנכס הקיים, לא חייבים לקבל לבד את ההחלטה לגבי התקופה המתאימה עבורו. במקרים כאלה, מה שאפשר לעשות הוא לפנות אל חברה לניהול דירות שכורות ולתת לה לקבל החלטה מקצועית ומבוססת יותר.

היתרון מבחינת בעלי דירות הוא שחברת הניהול גובה את התמורה לשירות על בסיס עמלה. המשמעות היא שלחברת הניהול יש אינטרס ברור שהדירה תושכר במחיר הגבוה ביותר, בין אם לתקופות קצרות או לתקופות ארוכות. לכן גם החברה היא זו שבוחנת עבור בעלי הנכסים את ההיתכנות של תקופות קצרות/ארוכות ואת המסקנות בשאלה מה יותר משתלם לו.

ליווי הדיירים, ליווי בתהליך החתימה על החוזה וכניסת השוכרים לדירה

חברה לניהול דירות שכורות מלווה בשלבים שונים של התהליך. ראשית, היא מעניקה שירותי ליווי לדיירים שמגיעים לדירה ורוצים להתרשם ממנה. בהמשך, החברה מציעה שירות משפטי של ליווי בתהליך החתימה על החוזה והיא מעמידה לרשות הצדדים גורם אובייקטיבי ששומר על האינטרסים שלהם. בהמשך, החברה מלווה גם את כניסת השוכרים לדירה והיא הגורם שאליו הם פונים כאשר צריך לבצע תיקונים ושינויים.
במילים אחרות, החברה שמנהלת את הנושא של דירות להשכרה מחליפה את בעל הנכס בכל מה שנוגע להתנהלות מול הדיירים. זה למעשה השירות שעליו בעלי נכסים משלמים ובו הם משתמשים כאשר הם רוצים לחסוך זמן. בטווח הארוך, המשמעות של חיסכון בזמן היא גם חיסכון בהוצאות והגדלת התשואה.

כמה עולה השירות?

הכנת הסכם שכירות וגביית בטחונות מתאימים כלולים במחיר של השירות. אם צריך גם לבצע איתור שוכרים וערבים איכותיים ובדיקתם או להקפיד על הכנת הדירה להשכרה, ניתן לעשות זאת תחת קורת גג אחת בתמורה לתשלום עמלה.
ברוב המקרים, עמלת הניהול המקובלת היא בשיעור שנע סביב חודש שכירות והיא משתנה לפי סוג הנכס ורמת המורכבות והקשיים שכרוכים בניהול שלו.

הכתבה באדיבות – בִּרְכַּת הַבַּיִת: חברת ניהול נכסים – https://www.bhomeisr.co.il/

הוסף תגובה