ניהול נכון של חשבון הבנק שלכם – יאן קליימן

יאן קליימן ,יעוץ אירגוני – פיננסי נותן מספר עצות לניהול נכון של חשבון הבנק :

1.הקפידו לפגוש את הבנקאי האישי שלכם מדי סוף שנה ולערוך מולו הסכם שנתי מעודכן הכולל מסגרות האשראי ותנאים שונים לשנה הבאה .במידה והבנק יחליט לשנות באופן שרירותי תנאי אשראי והלוואות ,הסיכומים שחתמתם מול הבנק יעמדו לזכותכם.

2.דאגו לקבל כל התחייבות מהבנק בכתב .

3.הקפידו לנהל חשבון התואם את מסגרת האשראי שנקבעה לכם .כבעלי עסק עליכם להכין דו״ח תזרים מזומנים מפורט ולעקוב כל יום ע״פ הדו״ח על הכנסות והוצאות היומיות ,זה יאפשר לכם לוודא שהתשלומים היוצאים לא יחרגו ממסגרת האשראי .בהתאם לכך ,ניתן לנהל בצורה נכונה פריעת תשלומים והוצאות שוטפות ולהיעזר בכרטיס אשראי ובשקים דחויים.

4.נהלו מו״מ עם הבנק על כל עמלה ,וריבית ומסגרת אשראי .

5.הגיעו לבנק תמיד עם נתונים בדוקים .זכרו ,הבנק הוא לא ״אויב״ שלכם ,כאשר תספקו נתונים אמיתיים ובדוקים ,הבנק יעשה גם הוא ״שיעורי בית״,משום שהוא כמו כל עסק אחר מעוניין להעניק אשראי ולהרוויח .

6.הקפידו לנהל את חשבונכם במחלקת לקוחות עסקיים,זאת משום ההטבות שמעניק הבנק ללקוחות עסקיים ,בהתאם לנכסים,הוראות קבע,ומסגרות האשראי הקיימות בבעלות העסק.

7.הבנקים מעניקים הלוואות בתנאים נוחים ,כאשר אתם מתכננים לחרוג ממסגרת האשראי ,פנו לבנק,וביקשו הלוואה בתנאים נוחים ובכך הימנעו מהחזרת הרשאות שניתנו לבנק.

8.רצוי לאחד את כל ההוצאות החודשיות של העסק ליום אחד ,המלצה היא להפיק דו״ח הוצאות חודשי ,ובכך לחסוך את העלויות של מספר תשלומים במהלך החודש.

9.חריגות ממסגרת האשראי שנקבעה לעסק היא אסורה ,ולכן ,במידה ואתם חייבים לחרוג ידעו את הבנק.

10.הסדרת מסגרת אשראי מתאימה לעסק,היא חשובה ביותר,כאשר תהיו זקוקים לאשראי נוסף,פנו לבנק,ויידעו אותו ,כך תמנעו מהפתעות לא נעימות .

11.בדקו אפשריות ללקיחת הלוואה עם כרטיס אשראי חוץ בנקאי .

12.שמרו עם האצבע על הדופק בנושא עלויות בנקאיות .עלויות בנקאיות הם גורם מאוד מכריע בחיי העסקים בישראל ,אם תנהלו מו״מ תקיף לגבי ההטבות המיועדות לכם,תוכלו למזער את גזירות החריגה ממסגרת האשראי .

13.זכרו,ניתן לקבל החזרים על עמלות וריביות גם משנים קודמות ,במקרים רבים הבנקים טועים בחישובי הריביות ואלה יכולים להצטבר לכדי סכומים לא מבוטלים המסוגלים לעזור לעסק במשבר.

הוסף תגובה