נסיעת מבחן לפני קניית רכב

חשוב שתרגישו את הרכב לפני שאתם רוכשים אותו, קחו אותו לנסיעת מבחן קצרה, בדקו האם הוא עונה לצרכים שלכם, האם הוא נוח לכם, כיצד הוא מתפקד בכבישים עירוניים ובין עירוניים, כיצד הוא מאיץ, כיצד הוא בולם וכו'. אחרי נסיעת המבחן מומלץ מאד לפתוח את מכסה המנוע ולבדוק שאין דברים חריגים כגון התחממות יתר של המנוע, יציאת עשן, דליפות למיניהם (מים,שמן) וכו' .

בדיקת רכב – לפני הבדיקה בדקו האם יש סימנים של חלודה בעיקר בסביבת החלונות, בבגאז' ומסביב למרזבים. בדקו האם הצבע אחיד בכל חלקי הרכב, או שישנם מספר גוונים שונים שיכולים להראות על כך שהרכב עבר תאונה או החלפת חלקי מרכב. בדקו את מצב הגג, האם יש שריטות ממטען שנסחב עליו ללא גגון, קילופי צבע או פגעי טבע כמו פגיעות ברד לדוגמא. שימו לב כל הדברים הנ"ל ישפיעו על המחיר הסופי.

במידה והחלטתם שעוברים לשלב הבא לפני רכישת רכב חובה לקחת את הרכב למכון בדיקה מוסמך. עליכם לוודא שאין בעיות במכלול הרכב על מנת שלא תבלו במוסך פעם בשבוע. אם ישנן בעיות קטנות הניתנות לתיקון וודאו שהמוכר יסדר אותן ורק אח"כ בצעו את הרכישה. בקשו מהמוסך לפרט לכם בכתב את פרטי הבדיקה וממצאיה. ועוד נקודה חשובה- גם לאחר הבדיקה במכון, וכדי להיות בטוחים שאתם יודעים הכל על רכב זה, כדאי מאד לקחת את הרכב גם למוסך מורשה. מכון הבדיקה מאתר תקלות קיימות שיש לרכב, אך הוא לא יוכל לתת הסברים מדוע הן קרו וגם לא לתת הערכה כספית מדויקת לגבי העלות של התיקונים, דבר אשר מוסך מורשה כן יוכל לתת. בדיקה משולבת של מכון ומוסך זו בדיקה מצוינת שתעזור לכם מאד, גם אם היא קצת יותר יקרה.

בפורום שלנו תוכלו למצוא אינפורמציה, לעלות שאלות ולהתייעץ עם גולשים ומומחים על רמת הבטיחות של רכבים, צריכת דלק של רכבים ועלויות שוטפות של רכבים, שמירת הערך של רכבים לאורך זמן, סחירות של רכב בשוק הישראלי , מועדות לגניבה של רכבים וכו'.

הוסף תגובה