סוגי מזיקים – והדברתם

כאשר אנו שומעים על הדברה של מזיקים, בדרך כלל עולה לראשנו מזיקים כמו נמלים אשר מופיעות ברחבי הבית, בין סדקים בקיר וברצפה, מקקים ותיקנים. אך האמת היא שקיים מגוון רחב מאוד של מזיקים, ויש לשים לב להכירם ולהימנע מהגעתם ככל הניתן. לפעמים נצטרך לקרוא למדביר מקצועי על מנת להדביר מזיקים, אבל כדאי לדעת שמזיקים מסוימים כגון נמלים, אפשר להדביר באמצעות חומר הדברה ירוקה – ג'ל שמאושר לשימוש לכל אדם.

לכל מזיק יש מקום קבוע בו הוא יופיע, ופגיעה שהוא יכול לגרום לבני האדם. לפניכם מדריך שיעזור לכם להכיר כמה מסוגי המזיקים העיקריים, ודרך פעולה אפקטיבית כנגדם.
נתחיל עם המזיק המוכר ביותר- תיקן אמריקאי
התיקן האמריקאי אוכל כל, וצבעו הוא אדום- חום. אנו יכולים להיתקל בו בפחי הזבל, בגינה, ובבית, במקומות לחים ואף יבשים. אורך חייו הוא שנה והוא פעיל לכל אורך עונות השנה .
התיקן מפיץ מחלות מעיים וחיידקים ובכך יכול לפגוע בבני האדם. זאת מבלי לדבר על הסלידה שהרבה אנשים חווים בעת מפגש עם התיקן המצוי.
דרך ההתמודדות עם מזיק זה היא בדרך כלל על ידי ריסוס, ג'ל, או מלכודות.

זבוב הבית
מי מאתנו לא סובל כאשר הוא נתקל בזבוב טורדני אשר מזמזם ומסרב לעזוב אותנו בעת מנוחה או ארוחה?
זבוב מצוי מגיע לאורך של 6-7 מ"מ.
הזבוב נמצא ממש בכל מקום ופעיל במיוחד במקומות חמים ובעונת הקיץ.
הפגיעה שהוא יכול לגרום לאדם היא בראש ובראשונה מטרד נוראי, ומעבר לכך הוא מעביר חיידקים. דרך ההתמודדות המומלצת הינה ריסוס במוקדי הדגירה המרכזיים למשל אשפה ביתית. משפחות רבות מציבות בגינה או במרפסת מלכודת זבובים תלויה שנראית כמו שקית בדרך כלל בצבע צהוב.

קרציית הכלב
לחובבי הכלבים מבנינו, מזיק זה מוכר מאוד, וכאשר נראה את הכלב מתגרד וסובל, כדאי שנורה אדומה תידלק.
קרציית הכלב בעלת גוף קשה, וארבע זוגות רגלים. הקרצייה תופיע באזור של כלבים, חתולים, או בעלי חיים אחרים. הפגיעה לבני האדם יכולה להיות מאוד משמעותית משום שהיא מעבירה חיידק הגורם לקדחת הבהרות. דרך ההתמודדות תהיה טיפול בחיה על ידי קולר מיוחד או אמפולות, וריסוס האזור בו היא מסתובבת למשל גינה. יש לשים לב למשקל החיה על גבי אריזות חומרי ההדברה משום שאנו שמים על בעל החיים חומר מסוכן ולא נרצה לגרום חלילה לסכנה או פגיעה בו.

קרדית האבק
את קרדית האבק ניתן לראות רק באמצעות זכוכית מגדלת. נוכל למצוא אותה בעיקר באזורים לחים בבית, בבגדים, ספות ריהוט, ואפילו ספרים.
הפגיעה באדם תתבטא כתגובות אלרגיות ותחושת צריבה. איך נימנע? נקפיד על שאיבת אבק באופן קבוע ונרסס אזורים רצויים.
לסיכום, ישנו מגוון רחב מאוד של מזיקים, בעת היתקלות עם אחד מהם, מומלץ לברר על דרך ההדברה הרצויה ובכך לחסוך זמן רב.

הוסף תגובה