סמוך על סול – תמיד טוב שיש עורך דין לסמוך עליו…

כאשר תוכנית מסוימת מגיעה לסיומה, תמיד עולות שאלות, האם היוצרים שלה אכן החליטו "להרוג" אותה לגמרי, או שמא, הם ייצרו לאחת הדמויות, סדרת המשך שתהיה מבוססת אך ורק על הדמות שלו.

זה כבר בעבר עם חופשי על הבר, עם סיומה וירידתה מהמסכים, היוצרים פיתחו את דמויות של פרייז'ר הפסיכיאטר, סדרה שזכתה להצלחה גדולה. זה קרה בשנים האחרונות עם הטובות לקרב, סדרת המשך לסדרה "האישה הטובה" וכן זה קרה עם סמוך על סול, סדרת המשך לאחת הסדרות הפופולאריות ביותר בשנות האלפיים, שובר שורות.

סמוך על סול היא סדרת שמתמקדת בעורך הדין סול גודמן. אשר בסדרת המקור היה ג'ימי מ'קגיל וכאן הוא שינה את שמו לסול. הסדרה בוחנת את התהליך שהוא עבר עד שהוא הגיע להיות סול, אדם שמחפש את עצמו במטרה להצליח לגמור את החודש.

בדומה לסדרת המקור, גם כאן אנחנו יכולים למצוא דמויות שונות אשר מגיעות הן מעולם הפשע והן מהעולם הנורמטיבי, כאשר סול עצמו מתהלך בין שני העולמות, מצד אחד, יש לו מטרה להישאר לגיטימי, נורמטיבי, מצד שני, כישלונות שונים ורצון להרוויח כסף, תשוקה ויצרים, מובילים אותו לא פעם לעשות דברים שהם מנוגדים לחוק וגורמים לו להיות לא מעט על קו הגבול המסוכן. בין היתר הו מוצא את עצמו בסכנת חיים לא פעם, כאשר במקרים רבים מדי הוא מסתבך עם אנשים חזקים ממנו כמו ברוני סמים למיניהם.

שחקנים ודמויות בסדרה

ישנם מספר דמויות ראשיות בסדרה, ביניהם ג'ימי מקגיל, אותו משחק בוב אודנריק, מייקל ארמנטראוט, אשר משחק אותו ג'ונתן בנקס, הוא משחק על קצין משטרה שהופך להיות שומר חניון, קימבלי וקסלר אותה משחקת ריאה סיהורן, עורכת דין וחברתו של ג'ימי.

לצדם משחקים עוד מגוון דמויות, על תקן סוחרי סמים, עורכי דין, קרובי משפחה, חברים ולקוחות של ג'ימי.

הסדרה משודרת כבר ארבע עונות בהצלחה רבה בעולם ובפרט בישראל, כל עונה כוללת עשרה פרקים.

ביקורות על הסדרה

כאמור, הסדרה זוכה להצלחה גדולה הן בישראל והן במדינות רבות בעולם, כולל בארצות הברית. אומנם הצלחתה לא דומה להצלחה של תוכנית האם, הן בגלל המבנה שלה והן מסיבות אחרות, אך היא כן זוכה להצלחה לרייטינג יפה.

פרט טריוויה על הסדרה

חלק מהפרטים שמופיעים בסדרה, כבר עסקו בהם בסדרת המקור וניתן למצוא רפרנסים שונים לכך, למרות שאין הרבה דמויות משובר שורות שמופיעות בסדרה הנוכחית.

הוסף תגובה