ספורטתרפיסטים ומעסים רפואיים

ספורטתרפיסטים ומעסים רפואיים

לרוב האנשים, שני המושגים הללו זרים לחלוטין. בדרך כלל נחשפים לראשונה למושגים "ספורטתרפיסט" או "מעסה רפואי" אנשים העוסקים בספורט באופן חובבני או מקצועי לאחר פציעת ספורט ולאחר שהם מתבקשים להגיע לאיש מקצוע שיעזור להם להתגבר על הפציעה באופן המקצועי ביותר. מעסה רפואי הוא לא מעסה רגיל מכיוון שמעבר לכך שהוא מכיר את האנטומיה של הגוף, הוא גם יודע לטפל בפציעות ספורט. ספורטתרפיסט הוא לא פיזיותרפיסט אלא אדם שלמד לימודי תעודה ומכיר את תחום האימון והשיקום.

ספורטתרפיה

מקצוע זה נולד מתוך צורך ומתוך החוסר של בעלי מקצוע שיתמחו בדיוק בתחום הזה. כל ספורטאי חובב או מקצועי מכיר את הבעיה של כאב תוך כדי או אחרי פעילות גופנית, בין אם זו פציעה ובין אם זה כאבי ברכיים, קרסול, צוואר תפוס ועוד. יש כאבים או מיחושים שחולפים במהרה, אך יש אחרים שאליהם כדאי להתייחס פן יחמירו או שימנעו מאיתנו להמשיך להתאמן. הספורטתרפיסט הוא לא רופא ולא פיזיותרפיסט. זהו מקצוע טיפולי המתרכז במניעת ובטיפול פציעות ספורט. הספורטתרפיסט תורם בשיקום הפצוע לחזרה לפעילות גופנית באופן מלא.

יש לו את היכולת והידע לספק עזרה ראשונית במקרה של פציעת ספורט והוא יודע להעריך את חומרת ואופי הפציעה במידה ויש צורך להפנות לאיש מקצוע אחר. בלימודי ספורטתרפיה נלמדות מגוון שיטות לטיפול ושיקום כמו עיסוי, תרגילי שיקום, חבישות ובניית תכניות שיקום. היתרון הגדול של הספורטתרפיסט הוא שהוא עובד עם ספורטאים ולכן יש לו הרבה ניסיון בפציעות ספורט, וזה להבדיל מהפיזיותרפיסט, שהוא מטפל לאו דווקא בפציעות ספורט.

את הסיכוי לפציעות ספורט אפשר למזער על ידי עבודה עם מאמן כושר אישי מוסמך.

מעסה רפואי

על אותו משקל בדיוק, מעסה רפואי הוא לא מעסה רגיל, אלא מעסה שמכיר את תורת הגוף והעיסויים, אך מתמקד בעיסויים רפואיים במקרים של פציעות וצורך בשיקום. כיום יש מגוון רחב מאוד של סוגי עיסויים, חלקם טיפוליים וחלקם עדיין נחשבים ל"מפנקים" בלבד: רפלקסולוגיה, דיקור סיני, שיאצו, וגם בתחום הספא יש מבחר רב: עיסוי תאילנדי, פילינג למיניהם, עיסוי שבדי, עיסוי רקמות עמוק, אבנים חמות, ארומתרפיה ועוד רבים וטובים. אך מהו עיסוי רפואי ומי בדיוק צריך אותו? עיסוי רפואי הוא טיפול משקם בכל מה שנוגע למערכת השלד והשרירים.

הוא כולל טיפול במגע, תנועות פסיביות וטכניקות טיפוליות נוספות המועילות בעיקר לאנשים הסובלים מבעיות אורתופדיות של שריר ושלד, דלקות, בעיות עצביות, כאבים כרוניים, שיקום מפציעות וניתוחים, מתיחות וכיווצי שרירים, מגבלות בתנועה, ניוונים, הסתיידויות ועוד. לעיתים משמש העיסוי הרפואי כטיפול משלים לטיפולים קונבנציונליים ולעיתים הוא משמש כטיפול היחיד. גם בעיסויים המפנקים של הספא יש אלמנטים מרפאים והם יכולים לתרום רבות בכיווצי שרירים, כאבי ראש הנובעים מלחץ, הרגעה נפשית ושרירית. אך במידה ויש לכם בעיה או כאב המפריעים לכם באורח חייכם, אולי כדאי לכם לשקול עיסוי רפואי אצל מעסה המתמחה באותה הבעיה.

הוסף תגובה