עוגיות קלות הכנה לפסח.

עוגיות כשרות לפסח.

    נניח שהנכדים אצלכם כיון שההורים עובדים והילדים כבר בחופשה. אתם צריכים להתכונן ולבשל  והנכדים עלולים להשתעמם. אז תנו להם להכין לבד את העוגיות האלה. הם ישמחו לעבוד וישמחו עוד יותר לאכול אותן. נסו בכל זאת להציל כמה מהן לאורחים.

    הביצים הם השחקנים הראשיים בכל חג הפסח. הפעם, נפריד בין החלמונים ולבין החלבונים ונכין מכל סוג עוגיות נהדרות.אם הנכדים מתקשים להפריד חלמון מחלבון, עזרו להם.
    נתחיל מהחלבונים. נכין מהם עוגיות שקדים נהדרות.
    החומרים: 100 גרם אבקת סוכר, 2 חלבונים של ביצה גדולה ו-300 גרם שקדים פרוסים. הזדמנות נהדרת לתרגל עם הנכדים שימוש במאזני המטבח.
    תנו לנכדים לקרוא לבד את המתכונים ועזרו להם רק כשיתקשו באחת המשימות.
    ההכנה: טורפים בקערה את החלבונים עם אבקת הסוכר, מוסיפים את השקדים ומערבבים היטב. מרפדים תבנית בניר אפיה, משמנים אותו ובעזרת כפית מניחים את התערובת במרחק סביר, כך שכל עוגיה תקבל את המרחב שלה. רצוי ומומלץ לשטח כל עוגיה: ככל שהיא דקיקה יותר, היא טעימה יותר.
    מחממים תנור ל-160 מעלות ואופים את העוגיות במשך 10-15 דקות. מקררים ומאפסנים בקופסה סגורה.
    כעת, לעוגיות החלמונים.
    החומרים: 2 חלמונים, ביצה שלמה, כף שמן, כף סוכר,2 כפות גדושות קמח מצה, אבקת וניל, קליפת לימון מגורדת. רצוי ומומלץ להוסיף צימוקים, אגוזים, קקאו או כל תוספת שאוהבים, אבל במדה.
    מכינים תבנית עם ניר אפיה משומן ומשטחים את כל התערובת בשכבה אחידה. ואופים בתנור שחומם מראש ל-160 מעלות כחצי שעה. אחרי 20 דקות מוציאים את התבנית, חורצים ריבועים בעזרת סכין ומחזירים להמשך האפיה בתנור. מצננים ומאפסנים בקופסה סגורה.

    הוסף תגובה