טל איטקין מדברת על משמורת ילדים – טיפים שכדאי לקרוא

תהליך הגירושין הוא תהליך קשה, מורכב ולעיתים ארוך והנפגעים ממנו כוללים למעשה את כל הצדדים: הבעל, האישה וכמובן הילדים. בכל הליך גירושין ישנה תשומת לב מיוחדת לגבי הילדים כאשר כל צד רוצה בטובתם של הילדים אך כל אחד בטוח שהדרך שלו היא הנכונה כדי להשיג את המטרה. עו"ד טל איטקין מסבירה כי משמורת ילדים נקבעת בבתי המשפט אחרי בדיקה קפדנית ומדוקדקת של כל הגורמים כאשר העיקרון המנחה את בית המפשט הוא טובת הילדים. שני הצדדים יכולים כמובן להגיע להסכם בכוחות עצמם אך אם וכאשר אין הצדדים מגיעים לפתרון המיוחל יתערב הגורם המשפטי שינסה למצוא את הפשרה המושלמת הן עבור ההורים אך בעיקר עבור הילדים.

טל איטקין במאמר על מזונות ילדים

עקרון רצון הילד מול עקרון טובת הילד

רבים נוטים להתבלבל כי מדובר בשני עקרונות שהם למעשה אחד, אך טל איטקין מדגישה שלא כך הם פני הדברים. תפקידו של בית המשפט לדיני משפחה הוא להחליט  מהו הסידור המושלם עבור הילד. רצון הילד הוא דבר אחר לחלוטין, הילד בשל היותו קטין אינו תמיד יודע מהם התנאים הטובים ביותר עבורו ובהחלט יכול להיות מצב שבו העיקרון של טובת הילד ועקרון רצון הילד מתנגשים ואינם מקבילים. טל איטקין טוענת כי בית המשפט לענייני משפחה כבר טיפל במקרים רבים ובעקבות הניסיון שלו יש לו את השיטות להבין גם מקרים מורכבים ומסובכים. רצון הילד הוא בהחלט שיקול מרכזי של בית המשפט טרם החלטתו אך הוא בהחלט לא השיקול היחיד.

 

טל איטקין מפרטת את התנאים להצלחת משמורת משותפת

משמורת משותפת היא מצב שבו הילד או הילדים ישהו בזמן שווה בין האמא והאבא. כדי שמשמורת משותפת תוכל להצליח חייבים להתקיים מספר תנאים: ראשית, חייב להיות כבוד הדדי ותקשורת סבירה בין שני הצדדים. ההורים חייבים לשים בצד את הליך הגירושין ביניהם ולהבין כי טובת הילדים היא מעל הכול. רק ההבנה הזו יכולה להוביל לתקשורת אמיתית בין שני הצדדים שלא תפריע לניהול תקין של המשמורת המשותפת. שנית, הבתים של בני הצדדים חייבים להיות ממוקמים האחד קרוב לשני כדי שהילדים יוכלו לנהל את חייהם בצורה תקינה גם שהם ישנים אצל האמא וגם שהם ישנים אצל האבא. לדוגמה: נניח והילדים לומדים בתל אביב והאבא גר בירושלים כמובן שמשמורת משותפת אינה יכולה להיות מיושמת. דבר שלישי הוא תנאי מחיה תקינים וטובים בשני הבתים. הילדים למעשה הולכים לגור בשני בתים וחובתם של שני הצדדים לספק להם את כל הצרכים, גם מעבר לצרכים הבסיסיים. עורכת הדין טל איטקין מדגישה כי זוגות רבים בישראל כבר הבינו שמשמרות משותפת זו הדרך להקל על הילדים אחרי הליך הגירושין הקשה, אך עם זאת יש זוגות שפשוט לא מסוגלים לשים את העבר מאחוריהם ובגלל זה פוגעים פגיעה קשה בילדיהם.

הוסף תגובה