עיצוב אתרים

בעל עסק או חברה שמחפש מעצב אתרים בגוגל, ימצא את עצמו מול רשימה אינסופית של מעצבים וחברות עיצוב אתרים . המספרים האינסופיים נובעים מהעובדה שתחום העיצוב נחשב לאחד התחומים החמים ביותר במקצועות האינטרנט. כיום כמעט בכל בית ספר למקצועות העיצוב, האינטרנט והמחשב אפשר למצוא מחלקה ללימודי עיצוב אתרים ולכן אפשר גם למצוא כמות בלתי מוגבלת של מעצבי אתרים.

עם כמות בלתי מוגבלת שכזו עולה השאלה, כיצד אפשר לבחור מעצב אתרים ברמה גבוהה? כיצד נדע במי לבחור? בדומה לתחומים אחרים שאלת הבחירה במעצב אתרים מתחלקת לכמה מאפיינים שיש לשים לב אליהן. במאמר זה ננסה לענות על השאלה ולעזור לכם, כיצד לבחור מומחה בעיצוב אתרים שיעצב עבורכם אתר על פי הדרישות והצרכים שלכם.

חשוב לציין עיצוב אתרים יכול להתבצע בשני שלבים, בשלב בניית האתר ואז סביר להניח שחברת בניית אתרים תביא את המעצב אלא אם תבקשו לעבוד עם מעצב מסוים, וכן בשלב מאוחר יותר כאשר תרצו לשנות את העיצוב של האתר.

כיצד בוחרים מומחה בעיצוב אתרים

בשלב הראשון כשאנחנו בוחרים מעצב אתרים, עלינו לבחון את תיק העבודות שלו. ברוב המקרים מעצבים קטנים וגדולים יפרסמו דוגמאות של אתרים אשר הם עיצבו באתר שלהם. כך נוכל לראות עבודות שהם ביצעו ללקוחות אחרים, נוכל להכיר את מאפייני וסגנון העיצוב שלהם, האם יש דברים שחוזרים על עצמם, דברים שהם אוהבים לעשות, האם העיצוב שלהם בוגר או ילדותי, שמרן או חצוף, מקושקש או נקי. אנחנו נוכל גם להשתמש במידע שהם מפרסמים בשביל ליצור קשר עם הלקוחות שלהם בשביל לברר כיצד התבצעה העבודה איתם והאם הם מרוצים מהתהליך ומהתוצאה.

בשלב השני, נזמין את המעצבים שהתרשמנו מהם הכי הרבה אלינו לפגישה. במהלכה אנחנו נברר גם לגבי ההתמחויות וההתמקצעויות שלהם, נשאל אותם לגבי מאפייני העיצוב וכיצד הם רואים בחזונם את האתר שלנו. במהלך הפגישה נסביר להם בדיוק במה אנחנו עוסקים ומה אנחנו מחפשים.

לאחר מכן נבקש מהם להכין סקיצה של עיצוב בשביל שנוכל לראות כיצד בדיוק הם רואים את האתר שלנו. חשוב להבין שעל הסקיצה הזאת אנחנו יכולים לעבוד עם המעצב עד שהדברים יצאו לפועל וכן אנחנו יכולים להחליט שזה לא מתאים לנו ולעבור למעצב אחר.

חשוב שהעיצוב לא רק יראה טוב בעינינו אלא גם שנרגיש שהוא משלב את הרוח של העסק שלנו ומעניק לגולש חווית משתמש אופטימאלית. הגולש צריך להיכנס לאתר ולהרגיש בנוח, הוא צריך להרגיש שהוא יכול לגלוש בו בצורה פשוטה, כל דבר יהיה ברור ונגיש, וכמובן יפה. מלבד המאפיינים הטכניים המעשיים של האתר, מאפייני העיצוב והסגנון שלו יכולים להשפיע אף הם על ההחלטה של הגולש האם לחזור לאתר או לא. לכן יש חשיבות עצומה לסגנון העיצוב של האתר.

הוסף תגובה