על המתקן לגירוד שקונים לחתול להיות דומה ככל שניתן לעץ אמיתי

על המתקן לגירוד שקונים לחתול להיות דומה ככל שניתן לעץ אמיתי, שכן החתול בטבעו ובגנים שלו מגרד עצים בטבע – כמו בני משפחתו הנמרים (ואלו אינם נהנים מקרטונים…).


המתקן חייב להיות רחב דיו בהיקפו – לפחות אחד כזה שכאשר חתול יקיף אותו בזרועותיו – זה יהיה אפילו קצת רחב יותר.


גבוה – לפחות בגובה של החתול כאשר הוא מתמתח עליו! כלומר בסביבות 80 ס"מ ואנחנו מתייחסים לחתול בוגר.


יציב ביותר – עץ בטבע איננו מתנדנד כאשר החתול מותח על עליו את כל כובד משקלו! עומד על בסיס חזק ברוחב שהחתול יכול לעמוד עליו. בסיס זה יכול להיות חלק או בריפוד של שטיח.


העמוד עצמו חייב להיות מלופף בחבל דייגים עבה – מה שנקרא בלועזית SISAL. זה הוכח כחומר היעיל ביותר. הליפוף חייב גם הוא להיות יציב ומקובע היטב לעמוד – שכן החתול מפעיל עליו לחץ רב בעת המתיחה והשיוף.


ומומלץ ביותר שהמתקן יהיה עם סגירה רחבה בקצהו העליון, כך שהחתול יוכל ממש לטפס על המתקן ולשבת עליו. פעולה זו מאפשרת לחתול לגרד גם מלמטה , גם מהצדדים – תוך כדי לפיתה של המתקן וגם מלמעלה – תוך כדי ישיבה כלפי מטה.


חשוב לצרף למתקן חוטים עבים המחוברים לקצהו – אשר בקצוותיהם – משחקים שונים המתנדנדים באוויר ומאפשרים לחתול לשחק בהם תוך כדי תהליך המתיחה ולאחריו.


אסור שהמתקן יהיה עשוי מחומרים כימיים כלשהם אשר ירתיעו בריחותיהם את החתול מלהשתמש בו. חתולים שונים אוהבים הרגשות של חומרים שונים בציפורניהם – ובוודאי שיש העדפות שונות לגבי צורת הגירוד – חלק אוהבים משטחים מאוזנים וחלק אחר משטחים עומדים – אז חשוב לשים לב להעדפותיו של החתול שלך ולרכוש בהתאם לכך מתקן תואם.


מאת ריבי מאיר, ייעוץ התנהגותי לחתולים, מייסדת העמותה למען החתול בישראל


באדיבות המכון הישראלי לחוות דעת, מומחים ובוררים


 

הוסף תגובה