על מנת לבחור מילים לקידום יש צורך בראש ובראשונה ליצור רשימת מילים ארוכה ככל האפשר

על מנת לבחור מילים לקידום, במהלך הפרסום בגוגל, יש צורך בראש ובראשונה ליצור רשימת מילים ארוכה ככל האפשר. את המילים ניתן להוציא מתוך האתר ותגיות המטה, , מתוך אתרי המתחרים, מתוך מילונים, כלי רשת שונים העוזרים לנו לבחור מילים ועוד מקורות רבים.

אורך הרשימה תלוי בתחום בו עוסק האתר. בדרך כלל הרשימה תכיל כמה מאות מילים.
אחרי שבנינו רשימה, אנו עוברים עליה ומנפים ממנה את כל המילים הלא רלוונטיות בכלל וכל המילים הלא קשורות. לאחר שקיצרנו מעט את הרשימה, אנו צריכים לפתח לגבי כל מילה מדד שנקרא: KEI – Keyword Effectiveness Index .  מדד זה מורכב ממספר פרמטרים , אבל בעיקר מנפח חיפוש המילה, וממידת התחרות במנוע החיפוש.
כל מקדם אתרים מבצע את החישוב באופן שונה, וברמה מסויימת זה אחד הסודות המקצועיים של מקדמי האתרים.
אני לדוגמא מוסיף לנוסחה פרמטרים כגון איכות התחרות (פרמטר הרבה יותר חשוב בעיני ממידת התחרות), מידת הרלוונטיות עבור בעל האתר ועוד.
ככל שה KEI של המילה גבוה יותר הרבה יותר משתלם לקדם אותה – ברמה תאורטית. כאן נכנס הגורם האנושי, פעמים רבות נבחר לקדם מילה עם KEI נמוך מכיוון שהיא רלוונטית עבור בעל האתר ויש לה נפח חיפוש שאסור להתעלם ממנו, לעומת זאת יש פעמים שנבחר לא לקדם מילה עם KEI גבוה מכיוון שהיא לא מפסיק רלוונטית עבור בעל האתר ונפח החיפוש שלה נמוך מידי.
כמעט בכל מחקר מילים שאני מבצע אני מצליח למצוא מילים וביטויים רלוונטיים בעלי נפח חיפוש גבוה ותחרות נמוכה שניתן להביא במהירות למיקומים גבוהים ולתת לאתר את הדחיפה הראשונית שלו, על מנת שיקבל תנועה איכותית במהלך העבודה על קידום המילים והביטויים המאתגרים יותר.
בשורה התחתונה חשוב מאד לבצע מחקר מיליםלפני תחילת תהליכי האופטימיזציה ויצירת הקישורים. על מנת שלא נבזבז משאבי זמן וכסף על אופטימיזציה וקידום של מילים וביטויים לא קשורים ולא רלוונטיים.

מאת אילן הרץ

באדיבות שמרית בן אליהו, אקטיביטק בע"מ – שיווק וקידום אתרים באינטרנט

הוסף תגובה