עשרת הדיברות לפני שמנקים ספות בבית

עשרת הדיברות לפני שמנקים ספות בבית

מי לא אוהב ספות לרבוץ על הספות בסלון לאחר יום אחר ומייגע? יתרה מכך, מי אינו מעדיף שהספות עליהן הוא יושב יהיו ניקיות ורעננות? כולנו. אך כדי להגיע למצב של ישיבה על ספות נקיות מכתמים, יש לבצע ניקיון ותחזוקה שוטפת מעת לעת. כדי לעשות סדר בדברים, הכנו עבורכם את עשרת הדיברות לפני שמנקים ספות הכוללים טיפים חשובים וכללי אצבע שלא כדאי להחמיץ:

הדיבר הראשון – מצאתם כתם? נקו מיד. הדבר החשוב ביותר בעת מציאת כתם חדש וטרי, הוא לנקותו מיד. הסיבה המרכזית לכך, ככל שהכתם יישב יותר זמן על הספות, כך הסיכוי להסירו, יהיה נמוך בהרבה יותר. הדבר תופס משמעות יתרה כאשר מדובר על כתמים על בסיס דיו כגון: טושים, עטים, דם וכו'.

הדיבר השני – עיינו בהוראות יצרן לפני שתחילת הניקוי. לא את כל סוגי הספות ניתן לנקות, וגם את אלו שכן, יש להן שיטות ניקוי המיועדות עבורן. דוגמה ממשית לכך: ספות העשויות עור טבעי (שאינו מעובד) אינן ניתנים לניקוי. דוגמה נוספת: ספות העשויות 100% כותנה טבעית, יש לנקותם עם חומרי ניקיון ספציפיים שאינם מצויים בחנויות השכונתיות.

הדיבר השלישי – השתמשו אך ורק בחומרי ניקוי טבעיים או המומלצים ע"י יצרן הספות שלכם. חומרי ניקוי טבעיים אינם מזיקים לספות, מה שיקטין את הסיכויים שתזיקו לספה עם חומרי ניקוי שאינם מתאימים. חומרי ניקוי טבעיים המוכרים הם: חומץ טבעי (לבן), אבקת סודה לשתייה, פרות עץ הדר, אלכוהול רפואי 70% (במקרים נדירים) ועוד.

הדיבר הרביעי – אין לנקות כתם באופן נקודתי. גם אם כל הספה נראית נקייה, אין זה אומר כי תוכלו לנקות כתם באופן נקודתי. ניקוי כזה, עלול ליצור כתם חדש כתוצאה מהמים או מחומר הניקוי. לכן, הרטיבו עם מעט מים את כל הריפוד עם הכתם באופן אחיד.

הדיבר החמישי – הקפידו על ספיגת המים וייבוש מלא. אחד הטעיות הנפוצות בקרב אנשים המנקים ספות הוא, בכך שאינם מקפידים על ייבוש מלא. מה שעלול ליצור כתם חדש במקרה הטוב, ובמקרה הפחות טוב ליצור עובש וריחות רעים עמוק בתוך סיבי הריפוד.

הדיבר השישי – שאבו אבק מהספות והריפודים בבית לפחות פעם אחת בחודש. אמנם זה ידרוש מכם זמן מה אחת לחודש, אך זה מתשלם הרבה יותר למען האסתטיקה והבריאות שלכם (לאלגרנים לאבק מומלץ אף כל שבוע).

הדיבר השביעי – אווררו היטב את הבית בכלל והסלון בפרט. טיפ זה חשוב מאוד במקרים בהם יש בעלי חיים בבית העשויים להדביק את הריפוד בריח רע. רק אוורור הסלון עם מעט קרני השמש ימנעו זאת.

הדיבר השמיני – נסו להימנע מאכילה ושתייה בקרבת הריפודים. כל כתם נוצר איך שהוא ע"י קפה או מאכל שנשפכו על הספות. ככל ותקפידו על כך, כך הסיכויים שלכם לשמור על ספות נקיות יהיו קלות יותר.

הדיבר התשיעי – שמש זה נחמד, אבל לא יותר מידי. בשל מרקם העדין (באופן יחסי) של ספות, יש להרחיקן משמש ישירה לזמן ממושך. ספה דהוייה, אינה מראית טוב לעין ואף לא תוכלו לנקות דהייה (בדיוק כפי שלא ניתן להסיר דהייה בבגד באמצעות כביסה).

הדיבר העשירי – הזמינו ניקוי ספות של חברת WeClean פעם בשנה. חברת WeClean היא מהמומחיות בארץ לניקוי ספות וריפודים. החברה נותנת את שירותיה למגזר הפרטי והעסקי, תוך דגש על מקצועיות, אמינות ואחריות על ביצוע העבודה. לחברה ניסיון רחב וידע עשיר בטיפול בכל הספות והריפודים, וכדי להתרשם מאלו, מומלץ לבקר בעמוד ניקוי ספות באתר.

הוסף תגובה