עשרת הטיפים שיעזרו לכם להצליח במבחן האמי"ר

מבחן אמי"ר הינו מבחן הבודק את רמת הנבחן בשפה האנגלית, לקראת לימודיו במוסדות ההשכלה הגבוהה ברחבי הארץ. המבחן משמש לסיווג רמות אנגלית ובחלק מהמקרים כתנאי קבלה למוסדות ההשכלה הגבוהה. ברוב המוחלט של המקרים, ציון של 234 ומעלה בבחינת האמי"ר מזכה את הנבחן בפטור אוטומטי מלימודי אנגלית.


מספר טיפים להצלחה בבחינה:


1) המבחן הינו מבחן אמריקאי. כל תשובה נכונה מזכה במספר נקודות, כאשר על תשובות שגויות לא יורדות נקודות. לכן אם לא ידועה לך התשובה לשאלה מסוימת, תמיד עדיף לנחש.


2) שאלות השלמת משפטים וניסוח מחדש מסודרות ברמת הקושי עולה. לכן תמיד מומלץ לענות על השאלות בסדר שבו הן מופיעות.. חשוב לזכור שבשאלות הבנת הנקרא, השאלות מסודרות לפי סדר הופעתם בטקסט, ולכן השאלות אינן בהכרח בסדר קושי עולה.


3) בשאלות הבנת הנקרא, אין צורך לקרוא את כל הטקסט. מומלץ לקרוא תחילה את השאלות, ורק כאשר מגיעים לשאלות הדורשות קריאה יותר מעמיקה של הטקסט, להתחיל ממש לקרוא אותו.


4) לא כדאי להשאיר מקומות ריקים בדף התשובות. את דף התשובות קורא מחשב. למחשב אין דרך להבין אם בטעות פספסתם שאלה אחת. אם תפספסו שאלה אחת, כל שאר התשובות, גם אם נכונות, יופיעו במחשב כשגויות.


5) הבעיה הגדולה ביותר בבחינת אמי"ר היא בעיה של חוסר זמן. לכן, חשוב מאוד להכיר את כל הוראת הבחינה לפני שניגשים אליה.


6) קריאת כל השאלות במלואן הינה חובה במבחן זה, על מנת שלא לטעות בתשובה.


7) יש צורך בלימוד של אוצר מילים גדול ככל האפשר. ניתן לעשות זאת ע"י קריאת ספרים ומאמרים באנגלית, צפייה בטלוויזיה באנגלית ללא כתוביות, וכן על ידי שמיעת תוכניות רדיו באנגלית. חשוב ללמוד מלים ממבחני אמי"ר שנעשו בעבר.


8) מומלץ להתחיל ללמוד חודשיים עד שלושה חודשים לפני הבחינה, על מנת שכל החומר ישאר טרי בראש.


9) החדר בו תיבחנו עלול להיות קר מאוד. לכן כדאי להגיע עם מספר שכבות בגדים, ובמידת הצורך להוריד או להחזיר שכבות. כמו כן, כמעת תמיד יהיו בחינה כסאות סטודנט ולא שולחנות. לכן כדאי מראש להתרגל לישיבה על כסאות כאלה.


10) מבחן אמי"ר לא בהכרח משקף את רמת הידע האמיתי שלך באנגלית. ניתן על ידי לימוד ממוקד לבחינה ולימוד של טכניקות נכונות להצליח להוציא ציון במבחן האמי"ר שיהיה גבוה יותר בצורה משמעותית מרמת האנגלית האמיתית שלך, ובכך לחסוך מספר רב של קורסי חובה באוניברסיטה או במכללה בה תלמדו.


לפרטים נוספים אודות מבחן אמי"ר, לחצו כאן.


באדיבות בית הספר האמריקאי

הוסף תגובה