פורים – אומנות לפנים

פורים – אומנות לפנים

עזבו אתכם מתחפושת קנויה, וותרו על תלבושת בנאלית, שכבר יש לכולם ממילא. זה הזמן לשלוף מהארון את הבגד השחור הכי אלגנטי, להוסיף לו איפור מהודר במיוחד ולהפוך על בטוח לכוכבת המסיבה.

חג פורים הוא הקרנבל של העם היהודי. התחפושת  מאפשרת לנו להיות "מישהו אחר" ולו לכמה שעות. לרגל החג הכי ססגוני של השנה, מציע ירין שחף, מורה ומנהל בית הספר למקצועות היופי (איפור, סטיילינג  ותסרוקות) לבחור בשמלה אופנתית שחורה ולהוסיף איפור פנים ייחודי  בהשראה קוביסטית. איפור ססגוני כזה שאף אחד לא יפספס.

איך עושים את זה?

למראית עין נראה, שמדובר באיפור מסובך. אך למעשה, התהליך פשוט, וגם הגימור (אמנם מוקפד ואיכותי) מבוצע ללא מאמץ מיוחד. נעזרים בסלוטייפ כדי לתחום משטחים וממלאים אותם בצבעי איפור המיועדים לפנים. כשמסירים את הסלוטייפ, נוצרים קווים חדים ומדויקים. שילוב של מייק-אפ לבן בין הריבועים יוצר הפרדה ומעצים את הצורות הגרפיות הנוצרות. (ניתן לשלב אייליינר צבעוני שיקפיץ את המראה, כמו גם ליצור חלקים מהמראה מעל העיניים או מתחתם).

פורים ללא תופעות לוואי

ירין שחף מסביר: פורים הוא חג צבעוני, שמח, אך טומן בחובו גם תופעות לוואי פחות נעימות, במיוחד עבור הילדים ובעלי העור העדין והרגיש. אלה עשויים לסבול מתופעות של אדמומיות, פריחה, גרד אלרגי וחוסר סבילות של העור לתכשירי האיפור הבאים במגע עם העור. מי מההורים אינו מכיר את התופעה? כחודש לפני פורים מתחילות חגיגות האיפור בגן ובבית הספר. אנחנו מגיעים לאסוף את הילדים ופתאום  פוגשים ילד עם עור אדום ומגורה.  אז למה זה קורה לנו?

אחת הסיבות הנפוצות לתופעות גירוי העור היא השימוש בתכשירי איפור באיכות ירודה. לקראת פורים מתמלאים השווקים ומדפי חנויות הצעצועים בתכשירי איפור זולים ממקורות בלתי ידועים אשר איכותם מפוקפקת.  אלה עשוי לגרום לתגובה אלרגית. יחד עם זאת חשוב לזכור כי גם אם נשתמש במוצרי האיפור הטובים והיקרים ביותר הילדים שלנו עשויים לסבול מרגישות וזאת משום שעורם העדין אינו סובל מרכיבים נפוצים כגון: בושם, פארבנים וחומרי צבע.  אחד הפתרונות היעילים לאיפור ילדים הוא איפור בצבעי מים, אשר הסרתם קלה וניתן לנגב אותם מבלי לגרות את העור הרך. החשוב מכל לוודא  שהמוצרים בעלי רישיון משרד הבריאות .

אז מה לעשות? למנוע מהילד איפור?

גליה תורן חן, יועצת  תוכן תדמית ומיתוג לקוסמטיקה, מסבירה: " ישנם פתרונות פשוטים ויעילים שיסייעו לנו להגן על עורם העדין של התינוקות והפעוטות ועדיין ליהנות מכל הכיף של החג. המומחים של מותג מוצרי הטיפוח לתינוקות Johnson's baby , הבינו כבר מזמן את הצורך בהגנה על עורו העדין של התינוק והילד ופתחו סדרת מוצרים שתכליתה להותיר את העור רגוע ובלתי מאוים כל השנה, ובמיוחד בפורים. מובן, שגם המבוגרים והילדים היותר גדולים יכולים להרוויח משימוש במוצרים העדינים.

טיפים לשמירה על העור העדין בפורים:

  • הקפידו למשוח את עורו העדין של הילד מדי  בוקר בתחליב הורוד של ג'ונסונס בייבי. תחליב זה המיועד גם לניקוי העור, ייצור מעטה הגנה עדין בין עורו של הילד לבין הסביבה החיצונית. הקפידו למשוח את התחליב לפני שהילד מתאפר ומתחפש.
  • מוצרי איפור מארה"ב מקבלים את אישור מנהל הבריאות האמריקני FDA
  • שמן תינוקות הוא הדרך הקלה והיעילה ביותר להסיר איפור עקשן וכבד ללא תופעות לוואי.
  • במידה ונוצרים קילופים, גרודים או אדמומיות בעור לאחר האיפור. דאגו למשוח תחליב מרגיע.
  • בכל מקרה, אין לאפשר לילד ללכת לישון עם איפור על הפנים!
  • במידה והילד סובל מיובש בעור, חשוב ללחח את העור לפני האיפור.
  • אם מתפתחות תופעות לוואי חריגות יש להסיר את האיפור מיד ולהסתפק בתחפושת ללא איפור.
  • ילדים אסמטיים או כאלה הסובלים מאטופיק דרמטיטיס ( אסטמה של העור, בלשון העם), הם בעלי נטייה גדולה יותר לפתח רגישות למוצרי קוסמטיקה. השתמשו אך ורק במוצרי טיפוח עדינים ומותרי איפור בפיקוח משרד הבריאות.
  • אם הבחנתם בתופעות אלרגיות חריגות- התנפחות, קשיים בנשימה וכיוצ', פנו מיד לקבלת

טיפול רפואי!

קרדיטים :

איפור:  ירין שחף ואנסטסיה מיילר ל "ירין שחף"

דוגמנית: שרון אייזנברג

צילום: הילה אלקיים

שיער: עידן גיטקר

 

 

הוסף תגובה