פזרו מעט קט-ניפ (CAT-NIP) על המתקן לגירוד של החתול

כיצד להרגיל את החתול למתקן הגרוד החדש? חתול שכבר רגיל לגרד במיקום מסוים על הרהיטים בבית, צריך לעבור אתכם את התהליך הבא:


1. לא לצעוק, לא להעניש ולא לכעוס והרבה אהבה ותשומת לב.


2. שימו את המתקן החדיש והנהדר שקניתם קרוב למקום ההתכרבלות האהוב על החתול. אם מקום זה לא נוח לכם – זה לא משנה… מה שחשוב הוא – מה נוח וטוב לחתול במקרה הזה!


3. פזרו מעט קט-ניפ (CAT-NIP) מסוג מעולה – אורגני – על המתקן. רוב החתולים מאד נמשכים לצמח זה! לא להתרגש אם החתול שלכם אדיש לכך. יש דרכים אחרות.


4. טופפו באצבעותיכם בעדינות על המתקן ו"עלו" מתחתיתו עד למעלה מספר פעמים, כאשר החתול מסתכל עליכם – הסבו את תשומת לבו למעשיכם ע"י קולות אהובים עליו. אל תכריחו אותו להסתכל, אל תכריחו אותו להשתמש במתקן – זה רק יפחיד אותו וירחיק אותו ממנו. היו בטוחים שאם תעשו כמומלץ על ידנו – במוקדם או במאוחר – וזה לא ייקח יותר משעות אחדות – החתול יסתקרן ויתחיל להשתמש במתקן.


5. פזרו על הקצה התחתון וגם העליון של המתקן – מספר חטיפים עם ריח טוב שהחתול מעדיף. לא לעשות זאת עם שימורים…. הריח ייספג וזה יהיה נורא! רק חטיפים יבשים האהובים על חתולכם.


6. קחו חוט – חכת פלסטיק – ובקצהו קישרו משחק שהחתול אוהב – נוצה, עכבר וכדומה, ונפנפו זאת בקרבת המתקן לאורכו מתחתיתו ועד קצהו העליון .


ברגע שהחתול ייגע ברגליו מספר פעמים במתקן – עשיתם זאת!!! הוא ירגיש את החומר המעולה שממנו עשוי מתקן זה וירגיש צורך לגרד בציפורניו זאת כדי לסמן את ריחו עליו ואז הוא יחזור לשם שוב ושוב למטרה זו . הצלחתם!!! כל הכבוד!!! המשיכו לשחק אתו על המתקן בעדינות כפי שהוא מעדיף – גם זו תשומת לב חמודה ונעימה.


מאת ריבי מאיר, ייעוץ התנהגותי לחתולים, מייסדת העמותה למען החתול בישראל


באדיבות המכון הישראלי לחוות דעת, מומחים ובוררים


 

הוסף תגובה