פרקטיקה או עניין? השיקולים לבחירת התואר המתאים 

פרקטיקה או עניין? השיקולים לבחירת התואר המתאים 

הדרך לעבודה טובה ומספקת ולמשכורת מכובדת, עוברת במקרים רבים בלימודים – ולרוב, מדובר בלימודי תואר ראשון ולעיתים גם תואר שני. 

יחד עם זאת, סביר להניח שאתם רוצים גם לעסוק במקצוע שיספק אתכם, שיהלום את הכישורים שלכם ושיאפשר לכם ליהנות ממנו – הרי בחירה במקצוע שלא מתאים לכם, יכולה לגרום לכך שלא תצליחו להתמיד בו לאורך שנים. 

אז אם גם אתם נמצאים בהליך בחירת התואר להלן מספר דברים חשובים שכדאי שתבינו עם ומול עצמכם בדרך לקבלת ההחלטה הנכונה ובחירה במסלול המתאים ביותר: 

פרקטיקה – במה כדאי לעבוד?

בסופו של דבר המטרה שלכם תהיה ליהנות ממקצוע אשר יספק לכם משכורת מכובדת ותנאים טובים. לכן, בהליך בחירת המקצוע קיימת חשיבות גבוהה לשים דגש על שיקולים פרקטיים. 

אם לדוגמא אתם מתעניינים במקצועות מסוימים – לדוגמא, אם אתם מבקשים להשתלב בעבודה בהייטק.

בשלב הבא, כדאי שתבדקו מה אתם צריכים ללמוד ובאיזה מסלול אתם צריכים לבחור בכדי להגדיל את הסיכויים שלכם להשתלב בהייטק במשרות המבוקשות.

סיכויים גבוהים שתגלו שהאפשרות של תואר במדעי המחשב תהווה כאופציה שיכולה להיות אופטימאלית בדרך להשגת המטרה. 

כמובן, תוכלו לדבר עם אנשים אשר עובדים במשרות בהן אתם מעוניינים ולבדוק מולם מה המסלול והדרך אותה הם עברו בכדי להשיג את המטרה ולהשתלב באותה העבודה.

עניין – מה אתם אוהבים? למה אתם מתאימים?

שיקולים פרקטיים לבדם לא אמורים להיות מספקים בכדי לקבל החלטה כה חשובה הנוגעת לעתידכם התעסוקתי (והכלכלי).

קיימת חשיבות גבוהה לשים  דגש גם על פרמטרים נוספים אשר נוגעים לתחומי העניין שלכם, לעולם הפנימי שלכם, לכישורים שלכם ולדברים שגורמים לכם להרגיש טוב. 

כך שאם נחזור רגע ללימודי תואר ראשון במדעי המחשב ולעבודה בהייטק – זה אומנם נשמע קוסם, המשכורות הגבוהות והתנאי העבודה המעולים. יחד עם זאת, אם אין לכם את הכישורים המתאימים ואם לדוגמא, אתם טובים יותר במקצועות ההומניים ולא בריאליים, אז כדאי לשקול  פעמיים אם לעשות את הצעד הזה או לבחור בתחום שיכול להתאים לכם יותר וכמובן, להלום את הכישורים שלכם בצורה הטובה ביותר. 

אומנם "אין דבר העומד בפני הרצון" ואם השיקולים הפרקטיים הם מה שאתם רוצים, קיים סיכוי לא קטן שתסיימו את התואר בהצלחה, אבל אתם צריכים לחשוב עם עצמכם, אם השתלבות בעבודה הזאת אכן תעשה לכם טוב ותאפשר לכם להתמיד בה לאורך שנים (לפחות, אם זה מה שאתם רוצים). 

שיקולים נוספים 

כמובן, שלצד שיקולים פרקטיים ושיקולים של עניין וכישורים יש לא מעט פרמטרים נוספים שכדאי לקחת בחשבון – לדוגמא, האם אתם בכלל יכולים להתקבל לאותו מסלול לימודים. 

כידוע, בשביל ללמוד תואר ראשון בתחום מסוים, אתם קודם כל צריכים לעמוד בתנאי הקבלה ויכול להיות שתגלו בהמשך הדרך, שאתם לא עומדים בתנאים ושיש לכם דרך לא קצרה לעבור בכדי שתצליחו להתקבל.

שיקול נוסף נוגע למוסד הלימודים בו אתם רוצים ללמוד את התואר – אם אתם נעולים על מוסד לימודים ספציפי, אתם צריכים לוודא בשלב הראשון שהוא בכלל מציע לכם את מסלול הלימודים המבוקש על ידכם. 

לסיכום, יש לא מעט שיקולים ופרמטרים שכדאי לשים עליהם דגש בהליך בחירת מסלול הלימודים. בחירה מושכלת ונבונה באותו המסלול וכמובן, גם במסגרת הלימודים המתאימה, יכולה להתוות לכם את הדרך לעבר מקצוע ומקום עבודה אשר יענו על מלוא הצרכים שלכם וכמובן, יאפשרו לכם להרגיש מסופקים בידיעה שאתם מבטאים את עצמכם באותה העבודה וגם מוציאים לפועל את הכישורים השונים שלכם.