צמח המזל – לאקי במבוק

האמונה העממית אומרת שכמו שיש אבנים בעלות סגולות לשפע, שלווה והצלחה, כך ישנם גם צמחים מיוחדים, המביאים עמם ברכה. אחד מהם הוא הלאקי במבוק. מדובר בצמח יפה וקל לגידול, המעניק פינה של שלווה בבית. הלאקי במבוק נחשב לסמל של הרמוניה ושפע. לאקי במבוק הוא סוג של דרצנה, השייכת למשפחת הליליומים. הוא גודל במשך מאות שנים במזרח הרחוק ופופולארי מאד באירופה ובארה"ב ועכשיו גם בישראל. צמח זה נחשב למביא מזל בזכות צימוחו המהיר וחוסנו. מומחי פנג שוואי ממליצים עליו כצמח שמוסיף לאדם כוח בהתמודדויות היומיומיות, דואג לאיזון בין חמשת האלמנטים החשובים: מים, אש, אדמה, עץ ומתכת.


לפי הפנג שואי יש משמעות רבה לסידור הענפים ולמספרם בלאקי במבוק. צמח עם שני ענפים תורם למציאת אהבה. צמח עם שלושה עד שישה ענפים תורם לבריאות, לאקי במבוק עם שמונה ענפים טוב להגברת השפע והעושר, תשעה ענפים מביאים מזל טוב ולאקי במבוק עם עשרים ואחד ענפים מוביל לברכה וקדושה.


הלאקי במבוק הוא צמח בית מושלם, שמתאים כמעט לכל פינה בבית או במשרד. יש להציבו בכלי עם מעט במים, בגובה של 3 ס"מ מבסיס הצמח. את המים מומלץ להחליף אחת לשבוע. את הכלי יש להציב במקום ללא קרינת שמש ישירה. אחת לחודשיים-שלושה מומלץ לדשן את הצמח.


באדיבות האגרונום שוני ענדא, משתלת הסוכה – בית ירוק, כפר אז"ר

הוסף תגובה