ריב אחים? לא חייבים!

ריב אחים? לא חייבים!

נניח שקורה אצלכם דבר מאד –מאד יוצא דופן: הנכדים מגיעים אליכם לביקור ותוך זמן קצר מתחילות צעקות ועם מעט מזל, גם מכות פה ושם. אתם אוהבים את הנכדים, אבל הריבים שלהם ממש לא מוסיפים כיף וחשק לארח אותם. אתם לא יודעים איך לנהוג: לנסות להפריד ביניהם? לנסות לפייס אותם? להתעלם מהריב? אתם לא יודעים איך נוהגים הוריהם ועוד יותר חמור מזה: אתם לא יודעים אם מומלץ שגם אתם תנהגו כמו הוריהם.
אפשר להציע להם להתנהג כמו מבוגרים ולשחק משחק תפקידים. הרעיון הוא כזה: הנכדים צריכים לשאול אחד את השני מה כל אחד רוצה. למשל:נכד אחד רוצה לראות את ערוץ "הופ" בטלוויזיה בשעה שהנכד השני מוכרח – אבל ממש מוכרח! – לראות את ערוץ "לוגי" לא יאוחר מעוד דקה ב-ד-י-ו-ק.
היות ויש רק טלוויזיה אחת בחדר, חייבים לפתור את הבעיה בלי לשבור את הכלים, את הראשים- ואת הטלוויזיה, באותה הזדמנות חגיגית.
ההצעה פשוטה: יהלי, שרוצה לראות "הופ", ישאל את ברק, שרוצה לראות "לוגי" מה כל-כך דחוף לו לראות ב"לוגי".הוא חייב להקשיב בתשומת לב להסבר, מבלי לקטוע ומבלי להתפרץ באמצע ההסבר.
בשלב הבא, יהלי יסביר לברק מדוע הוא רוצה לראות "הופ" ולמה זה חייב להיות כעת, ולא בשידור החוזר.
לאחר ששניהם שמעו את הטיעונים, הם יחליפו תפקידים: יהלי יסביר שהוא רוצה לראות "לוגי" וברק יסביר מדוע חשוב לו לראות "הופ".יהיה מעניין לראות מי משכנע יותר.
בשלב הזה הנכדים מתבקשים לעשות "סיעור מוחות", כמו בישיבות הנהלה, ולמצוא פתרון יצירתי. תתפלאו, אבל יהיו להם לעתים רעיונות מבריקים ממש!
לאחר שלוש-ארבע פעמים של משחקי תפקידים כאלה, סביר להניח שהם יסיקו ששווה להם יותר לוותר אחד לשני, מאשר להתווכח ולהפסיד את שתי התוכניות. אבל הניסיון הזה ילמד אותם מעט על תרבות הויכוח וגם על מציאת פתרונות יוצאי דופן.
עוד רעיונות לשלום בית באתר:
www.saba-sabta.co.il

הוסף תגובה