רמת בטיחות ברכבי 4X4

אחד מהדברים החשובים ביותר ברכב הוא הבטיחות שלו. רמת הבטיחות מבטיחה שכל הנוסעים ברכב יהיו מוגנים ויחזרו הביתה בשלום. במאמר זה נגולל בפני הקוראים את הנקודות החשובות אודות בטיחות ברכבים וכיצד הדבר בא לידי ביטוי ברכבי ה 4X4 עם התמקדות בג'יפים.

בטיחות רכב

אם החלטתם לקנות רכב 4X4, המטרה הראשונה שלכם צריכה להיות רכישת רכב שמבטיח בטיחות מקסימאלית. אין זה משנה עד כמה המראה החיצוני של הרכב יפה ועד כמה הביצועים שלו נפלאים, חשוב לקחת בחשבון שכל אלו לא שווים אגורה אם הרכב בו נוסעים אינו יכול להבטיח לנוסעיו נסיעה בטוחה. רכב בטיחותי הוא רכב שכולל מערכת לנעילת גלגלים ABS, בקרת יציבות ואחיזה, כריות אוויר (מינימום 4 כריות), חגורות בטיחות ועוד. בנוסף, חשוב לוודא שיש שדה ראיה לאחור כאשר מסתכלים על המראה המרכזית ברכב, תמיד יש לצאת עם הרכב לנסיעת מבחן טרם קונים אותו וזאת על מנת להתרשם מאיכות הנהיגה והנוחות בו, יש לקרוא כתבות מסוג מבחן דרך על אותו דגם אותו אתם מעוניינים לקנות ותמיד יש לברר מה היו תוצאות מבחני הריסוק ודרגת הבטיחות. זכרו, בטיחות היא הפרמטר החשוב ביותר ברכב.

מי הוא הג'יפ

תחילתו של הג'יפ הייתה במלחמת העולם השנייה. הוא שימש דאז כרכב צבאי ונחשב כרכב פונקציונאלי מאוד משום יכולות ההנעה והעבירות הגבוהות שלו. בשלב מסוים החלו להתעניין בו ולדרוש אותו גם בשוק האזרחי ובמשך השנים הוא הפך לכלי רכב עם מרכב סגור שיכל גם לנסוע בנוחות על כבישים עירוניים סלולים. נכון להיום יש רכבים שנראים כמו ג'יפים (וזאת משום שאנשים אוהבים את הדימוי והמראה של רכבי שטח) על מנת להעניק את תחושת המראה ולהנות מיכולת נהיגה בשטח ובכביש יחד. הג'יפים שמשמשים כרכבי שטח חייבים להיות חזקים ובטיחותיים יותר מרכבים רגילים ולעמוד בכל התנאים המורכבים של השטח במיוחד כאשר מטרת הרכב היא להוות רכב שטח.

ג'יפים בישראל

בכבישי ישראל, ניתן לראות לא מעט ג'יפים, למעשה הג'יפ הפך להיות הרבה יותר מרכב שטח ואף סמל מותג. כצפוי, מגוון דגמי הג'יפים הוא רחב וניתן לראות דגמים כגון:  jeep Compass מבית ג'יפ, פ'גרו מבית מיצובישי ועוד. הדבר החשוב ביותר הוא לבחור את הדגם המתאים לכם על פי דפוס הנסיעה והשימוש שלכם ברכב. שאלו את עצמכם האם אכן אתם מתכננים לבלות בשטח הרבה או האם השימוש העיקרי הוא נסיעה בכביש. הטיפ שלנו שחשוב לזכור הוא ההוצאות הנלוות ובראשן דלק. מרבית רכבי ה 4X4 ובראשן הג'יפ, ידועים כ "זוללי" דלק ולכן בדקו פרמטר זה מבעוד מועד.

לסיכום, כאשר בוחרים את הרכב המתאים לכם, ואין זה משה באיזה סוג רכב מדובר, יש להקפיד ולשקול את כל הפרמטרים: מי יסע ברכב, היכן הרכב יבלה את מרבית שעות הנהיגה שלו ועוד. הקפדה על התאמת הרכב לנהג, היא חשובה לאין שיעור.

הוסף תגובה