שובר שורות – איך הופכים ממורה לכימיה לסוחר סמים מקצועי

מדי פעם מגיעה לטלוויזיה סדרה שכל אחד חייב לצפות בה. מדובר על סדרות שמעלות את השאלות הקבועות, אם אנחנו צופים בה ואם לא, אז איך יכול להיות שלא ואז כמובן שגם מגיע הסבר "אתה חייב לצפות בה, אסור לך להפסיד אותה".

כאשר שובר שורות עלתה על המסכים בשנת 2008 עד ירידתה מהמסמכים בשנת 2013, היא היתה מהסדרות האלה שכולם חייבים לצפות בה. למעשה, גם אחרי שהיא ירדה מהמסכים, היא זכתה להיות אחת הסדרות הכי מדוברות, הכי אהובות, וללא ספק אחת הסדרות הכי פופולאריות בשנות האלפיים.

שובר שורות עסקה בוולטר וייט, מורה לכימיה שאובחן כחולה סופני בסרטן ריאות אשר מחליט ביחד עם תלמידו לשעבר, ג'סי פינקמן, להשתלב בעולם הפשע, דרך ייצור והפצה של סמים (קריסטל מת'), על מנת לממן את הטיפולים שלו ולהשאיר למשפחתו עתיד כלכלי בטוח.

כמובן שעם הזמן הדברים מסתבכים, הוא פוגש דמויות שלא בדיוק היה פוגש בתיכון בו הוא לימד ולא ממש התאימו לטייפקאסט של הדמויות איתן הוא היה נוהג להיפגש במהלך הקריירה הראשונה, ובטח לא דומים בשום צורה שהיא לשכנים שמתגוררים לצידו בשכונת מגוריו.

הייחוד של הסדרה בא לידי ביטוי בכמה מאפיינים, ראשית, בעצם זה, שבניגוד לסדרות פשע אחרות, כולל סדרה פופולארית כמו סופרנוס שזכתה להצלחה גדולה בעשור הראשון של האלפיים, כאן מדובר על אדם נורמטיבי לגמרי אשר פונה לעולם הפשע, לא מדובר על אדם שקרוב בשום צורה שהיא לעולם הזה, הוא לא היה קרוב בילדותו ולא בשלבים מאוחרים יותר.

שנית, לסדרה יש מוטיבים מסוימים של ביקורת על החברה האמריקאית. עצם זה שאיש חינוך צריך לפנות לעולם השפע בשביל לממן לעצמו טיפול בסרטן, מלמד משהו על המשכורות של מורים בארצות הברית וכן מעביר ביקורת על כל הנושא של ביטוח בריאות במדינה (צריך לומר, שהסדרה שודרה בתקופה בה התנהל ויכוח חריף בנושא בציבור ובפוליטיקה האמריקאית).

על השחקנים והדמויות בסדרה

שני השחקנים העיקריים עם וולט וייט, אותו משחק בראיין קראנסטון שחקן יחסית לא מוכר אשר זכה בעקבות הסדרה לתפקידים שונים בקולנוע, וכאמור ג'סי פינקמן תלמידו לשעבר, אותו משחק אהרון פול. מלבדם שחקנים נוספים שמשתתפים באופן תדיר, הם אנה גאן שמשחקת את אשתו של וולטר, סקלייר, וג'אנקרלו אספוזיטו שמשחק את גוסטבו, סוחר הסמים העיקרי בתוכנית.

ביקורות על הסדרה

מהיום שהיא עלתה למסכים ועד היום שהיא ירדה, זכתה הסדרה לביקורות מהללות, עד היום היא נחשבת לסדרה בעלת הדירוג השני הגבוהה ביותר באתר IMDB (אחרי משחקי הכס), היא זכתה ב-16 פרסי אמי ושני פרסי גלובוס הזהב, והרייטינג שלה היה מאוד גבוה בכל תקופת שידורה.

פרט טריוויה על הסדרה

העונה האחרונה שלה, חמישית במספר, חולקה לשני חלקים. דבר שלימים הפך להיות מאוד פופולארי בקרב סדרות שונות בעונתן האחרונה.

 

הוסף תגובה