שימוש במחשב לניהול כלכלת הבית

מדריך לשימוש במחשב לניהול כלכלת הבית

הוצאות הבית, הן ההוצאות העיקריות של כל משפחה. הוצאות על לימודי הילדים ומסגרות החינוך השונות, תשלומי מיסים, חשבונות חשמל ומים, וכמובן – עלויות המזון וחומרי הניקיון היקרים ביותר בתקופה האחרונה, אולי יותר מאי פעם בתולדות המדינה. התנהלות כלכלית נכונה, תאפשר לכם שליטה בהוצאות מול ההכנסות, שליטה בחשבון הבנק ומניעת הפתעות לא נעימות, ובעיקר – חיסכון משמעותי בעלויות המחיה החודשיות.

במדריך שלפניכם, הבאנו מספר טיפים חשובים אשר יסייעו לכם לנהל נכון את כלכלת הבית והמשפחה, ויאפשרו לכם לחסוך כספים רבים בהוצאות השוטפות החודשיות – על ידי שימוש במחשב האישי שלכם.

השתמשו באתר האינטרנט של הבנק

כמעט כל הבנקים בישראל כיום, מאפשרים לנו להשתמש באתר אינטרנט רב פונקציונאליות לניהול חשבון העובר ושב. טכנו גלויות מתקדמות מאפשרות לנו לצפות בכל זמן נתון במצב החשבון, ולבצע פעולות כגון העברת כספים מחשבון לחשבון, פתיחת תכניות חיסכון, ואפילו לנהל תיק השקעות בשוק ההון. כמובן, שהצרכן הביתי לא נדרש לכל הפונקציות המוכללות באתרים אלו, יחד עם זאת, כדאי לגשת מעת לעת אל חשבון הבנק ולבחון את מצב המסגרת, מצב מסגרת כרטיס האשראי, ואף לבצע השוואה בין ההכנסות וההוצאות בחודש נתון.

נהלו קובץ אקסל להוצאות החודשיות

אחד הנעלמים הפופולאריים ביותר בניהול כלכלית הבית, הוא נושא ההוצאות. נדמה כי אנחנו אף פעם לא יודעים באמת כמה כסף אנחנו צריכים בכדי "לסגור את החודש", שכן בכל חודש צצה לה הפתעה חדשה, הוצאה חדשה על תיקון הרכב, טסט לרכב, שמלה לאירוע וכיוצא בזה. הדרך הטובה ביותר להשיג שליטה ולו ברמה הבסיסית ביותר על תזרים ההוצאות הביתי, היא לנהל קובץ אקסל מסודר בו נדווח מדי יום על ההוצאות. בכל הוצאה, קניית כוס קפה או חולצה, שמרו את הקבלה, ובסופו של היום שבו מול המחשב והזינו את כל ההוצאות של אותו יום אל קובץ האקסל. כך, בסופו של החודש תוכלו לבחון באופן המדויק ביותר על מה בעצם, בזבזתם את כספכם.

בצעו סיכומים חודשיים של ההוצאות מול ההכנסות

החשיבות של איסוף המידע על ההוצאות היא קריטית ביותר לניהול השלב הבא, וחיונית לתהליך שיקום ושליטה על הוצאות כלכלת הבית. לאחר שתהיה בידכם תמונה ברורה וחד משמעית של סך כל ההוצאות החודשיות שלכם, תוכלו לבחון את מאזן ההכנסה הכללית מול ההוצאות. כמובן, שבשלב זה תוכלו לבחון האם ההוצאות גדולות מההכנסות, ולהתחיל להטמיע שינויים בהתנהגות הצריכה על מנת להתאים את רמת החיים שלכם, ליכולותיכם הכלכליות ולהכנסותיכם.

הוסף תגובה