שלבי עבודה על עיצוב מוצר לתעשייה

שלבי עבודה על עיצוב מוצר לתעשייה

כשאנחנו רוכשים מוצר מסוים, בין אם זה לשימוש פרטי או מקצועי, אז מן הסתם אנחנו מקבלים אותו מוגמר, באריזה. אנחנו מקבלים אותו אחרי ייצרו ועיצבו אותו באופן כזה, שיהיה מתאים לשימוש המוני, מתוך כוונה שהוא יהיה הכי נוח, הכי פשוט והכי יעיל.

אך בשביל להגיע אל הנקודה הזאת שהמוצר יהיה מעוצב בצורה נוחה ויעילה לשימוש, הדרך מאוד ארוכה ומי שאחראי עליה, הם הצוות שעובד בסטודיו לעיצוב המוצר, ובמילים אחרות, סטודיו לעיצוב תעשייתי.

כל עסק שמייצר מוצרים, מכשירים, ציוד או כל דבר אחר שאמור להיות מיוצר בייצור המוני לשימוש אישי או מקצועי, עובד עם סטודיו לעיצוב תעשייתי. לחילופין, ישנם עסקים (בעיקר גדולים ומבוססים) שמחזיקים בתוכם מחלקה של עיצוב תעשייתי, והם אחראים על כל תהליך העיצוב של המוצרים השונים.

כאמור, בשביל להגיע אל המוצר המוגמר, זה שהלקוח רוכש ומשתמש בו, צריך לעבור דרך עם מספר שלבים. כל שלב בתהליך הזה הוא חשוב, מאחר והוא מאפשר לצוות שאחראי על העיצוב, להבין מה בדיוק עושה עושה המוצר, מה המטרה שלו, כיצד הלקוח אמור להשתמש בו, ועל כן כיצד צריך לעצב אותו, כך שיהיה נוח ויעיל לשימוש. כל זה בהתאמה למפרט של המוצר, על סך מרכיביו השונים.

שלבים בעיצוב תעשייתי של מוצרים

השלב הראשון הוא שלב המחקר. בשלב זה, מעצב תעשייתי לומד מה בעצם אמור להיות המוצר, לשם מה הוא משמש, מה ההיבטים השונים של הפעולות אותן הוא יוצר. אז הוא יכול לשלב השני בתהליך וזה השלב בו הוא יכול לייצר רעיון שיתאים לעיצוב המוצר. למשל, אם מדובר על מחשב, אז הוא יוכל להבין כיצד עליו לבנות אותו בשביל שיהיה נוח לשימוש הלקוח, בהתאם למחקר שהוא עשה על המוצר.

זה לא מספיק רק לייצר רעיון לעיצוב המוצר. סטודיו לעיצוב, בוודאי אם מדובר בכזה שנשכר על ידי החברה לספק רעיונות ולעצב את המוצרים שלה, חייב להציע רעיונות מקוריים, תוכניות חדשניות ולא להציע עיצוב דומה למוצרים אחרים. לכן מעצב תעשייתי חייב לראות מעבר לפרטים הטכניים של המוצר, הוא חייב לראות בצורה אחרת, שונה. שכן לעיצוב המוצר יש חלק מהותי במקוריות שלו, וכתוצאה מכך, ביכולת של החברה למכור את המוצר ללקוחותיה השונים.

בשלבים הבאים של התהליך, יהיה צורך לבצע פיתוח של הרעיון, להנדס אותו בצורה נכונה, בסופו של דבר יהיה צורך להציג אב טיפס של העיצוב, ולהעביר אותו את כל שלבי הבקרה, על מנת לוודא שהעיצוב אכן עמיד, חזק, יעיל ונוח.

לפני סיום רק נדגיש, היום, כל הקונספט של עיצוב תעשייתי הוא בעל חשיבות רבה, הרבה יותר מאשר בעבר, הוא תופס מקום מאוד משמעותי בכל מה שקשור לשיווק המוצר ולמוניטין שלו.
 

הוסף תגובה