שלטים מוארים לחנויות: סוגים שונים לחנויות שונות

אומרים שרושם ראשוני הוא הכל, הדבר הראשון שאנחנו רואים בעיניים משפיע על האופן בו אנחנו מסתכלים על מקום מסוים. כל דבר שאנחנו רואים יכול להשפיע על האופן בו אנחנו חושבים על המקום אליו אנחנו מגיעים או נכנסים. זה נכון כשאנחנו מגיעים לבית של מישהו, כשאנחנו נכנסים למשרד, כשאנחנו מחפשים מסעדה או כשאנחנו מעוניינים להיכנס לחנות מסוימת.

זו הסיבה שבעלי חנויות משקיעים לא מעט כסף וזמן בעיצוב הפנים של החנות אך גם בעיצוב החיצוני שלה, זו הסיבה שהם משקיעים בעיצוב חלון הראווה אך גם בשילוט של החנות ובפרט בכל מה שקשור לנושא של שלטים מוארים.

השימוש בשלטים אלו, הוא לא חדש כמובן, וגם לא התפיסה שאותם שלטים מהווים חלק בלתי נפרד מתהליך העיצוב של החנות. בסופו של דבר, כל פרט הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב החנות אז בוודאי שגם שלטים מוארים. מדובר בשלטים אשר נמצאים בחלק העליון של חזית החנות ולעיתים בחלקו הפנימי של חלון הראווה, זאת מתוך תפיסה מעט שונה, שהעיצוב הפנימי והחיצוני, אחד הם.

בחלק הבא של המאמר אנחנו נסביר אילו שלטים מוארים קיימים בשוק וכיצד הם משתלבים בסוגים שונים של חנויות. כפי שאפשר להבין, יש להתאים בין השלטים לסוג החנויות מצד אחד ומצד שני להתאים בין העיצוב שאנחנו מעוניינים ליצור בחנויות השונות לבין השלטים בהם אנחנו מעוניינים להשתמש.

אילו סוגי שלטים מוארים קיימים בשוק

אנחנו יכולים למצוא מגוון שלטים אשר מתאימים, כאמור, לחנויות שונות. השלט הקלאסי הוא זה שמצגי אך ורק את שם העסק בצורה פשוטה. זה שלט שממוקם בדרך כלל מעל חנויות רשת שאין צורך להסביר עליהן או להכיר אותן ללקוח, או במקרים של חנויות פשוטות שפונות לקהל מצומצם מלכתחילה.

שלט מורכב יותר כולל סלוגן ופרטי התקשרות שונים, הוא מיועד לתת יותר מידע ללקוחות, הן אלה שמגיעים למקום והן אלה שחולפים על פניו ולא מעוניינים בהכרח להיכנס, או שהמקום סגור ולכן לא יכולים להיכנס אליו.

כיום נהוג לפרסם על גבי השלט את הלוגו והסלוגן של החנות, מתוך תפיסה שהשלט הוא חלק אינטגראלי במיתוג העסק. יש מי שבוחר בשלט כפריט מיתוג ייחודי, שונה משאר פריטי המיתוג, ועל כן יש צורך לאפיין אותו, בצבעים, פונטים, גודל וצורה.

חשוב לציין, שלטים בכלל וכן שלטים מוארים בפרט, יש להם מטרה. הם אמורים לספק מידע על העסק, חומר אינפורמטיבי על המקום. זאת להבדיל משלטים אחרים, כאלה שנמצאים בתוך העסק ואמורים לספק אזהרות או הוראות. השלט החיצוני אמור להיות ממוקד, שיווקי, ולספק מידע אשר יאפשר ללקוח ליצור איתנו קשר באופן מיידי, במילים אחרות השלט שנמצא מעל החנות, זה כרטיס הביקור הראשוני שלנו ללקוח, זה הדבר הראשון שהם רואים וממנו הם מקבלים את הרושם הראשוני על המקום.

הוסף תגובה