תזונה לשיפור החשק המיני: מיץ תפוחים או יין חם וקינמון

בחורף קורה לעתים שאנו סובלים מאובדן חשק מיני. על מנת לעורר את היצר הרדום, ניתן לצרוך מזונות מתאימים המכילים מרכיבים החיוניים לתפקוד יעיל יותר של המנגנון המיני:


אבץ – מינרל החיוני לאון הגברי, מצוי בגרעיני דלעת, חמניות, נבט חיטה, בצל, אגוזים ופולן. אגב, שתייה מופרזת של אלכוהול גורמת להפרשת אבץ מוגברת בשתן ולכן אינה מומלצת.


ויטמין E – חיוני למערכת ההורמונאלית הנשית והגברית. מצוי בשמנים מכבישה קרה כגון שמן זית, חמניות, תירס, סויה, שקדים, אגוזים, גרעינים ונבט חיטה.


קו אנזים Q10 – מחסור ממנו גורם לבעיות בזרימת הדם. מצוי בסרדינים, מקרל, סויה ומעט בבוטנים.


ויטמיני B – חיוניים למערכת העצבים בכלל ולמוח בפרט, שם מתחיל להיווצר הגירוי המיני.


תזונה וצמחים לשיפור התשוקה המינית: אפשר "לחמם את הגוף" עם מיץ תפוחים או יין חם וקינמון. מומלץ לזלול פירות יבשים כמו צימוקים שחורים, שקדים, זרעי דלעת התורמים אף הם להפרשת הסרוטנין ולתחושה של נינוחות ורוגע. מלבד התזונה ניתן להיעזר בצמחי מרפא ומזונות מעוררים מינית הנקראים: אפרודיזיאק. אפרודיזאק נפוץ הוא שוקולד (הייתם מאמינים?) – השוקולד מכיל ריכוז גבוה של מולקולה המיוצרת באופן טבעי בגופנו כשאנו במצב של תשוקה, השוקולד ממריץ גם ייצור הסרוטונין והאנדורפינים במוח (כימיקלים המשפרים את מצב הרוח).


ישנם צמחים רבים אשר נותנים מענה לבעיות מיניות ולשיפור האון הגברי והחשק המיני. צמחי תבלין אפרודיזיאקים מוכרים: רוזמרין, ג'ינגר וציפורן. ניתן לעשות חליטות ולשתות משקה חם וטעים ש'שכרו בצידו'. אפשר להשרות 2 שיני ציפורן בברנדי למשך שבועיים ולשתות. על מנת לחמם את האווירה והגוף כאחד, כדאי להשתמש בשמנים אתריים המעוררים את החשק המיני, במבער וגם במריחה על הגוף (עיסוי הדדי מקדים) או באמבט מים חמים שלתוכו מטפטפים מספר טיפות…. השמנים המומלצים: פטצ'ולי, סנדלווד, ילנג-ילנג, נרולי ורוז. השימוש: להוסיף 2 טיפות מכל סוג בכמות של -CC30 שמן שקדים- מתאים לעיסוי הגוף. טבילה רומנטית: 10 טיפות בתוך מלח אמבט, לערבב ולהכניס לתוך המים החמים. הריחות שיתפזרו באוויר נפלאים וההרגשה – עוד יותר.


מאת ריקי לנגברג, נטורופתית


באדיבות CrazyLine, יותר אשה מאי פעם

הוסף תגובה